tisdag 15 november 2011

Julinspiration från Sweet Paul


Så har då Sweet Paul kommit ut med ett nytt nummer av hans digitaltidning. 172 sidor julinspiration och jag står fast i att han är fantastiskt duktig på det han gör. 

Och kanske är det så att vi behöver lockas extra mycket av julinspiration just nu. Det milda vädret har gjort att det är svårt att förstå att vi redan är i mitten av november och att det är mindre än två veckor kvar till 1:a advent. Imorse var det dock lite frost här vilket faktiskt bidrog till min första längtan efter snö för den här vintern.



Och så var det då det här med granen. Den årliga frågeställningen då vi närmar oss julen. Vi har verkligen ingen plats över i detta hus för en stor och pampig gran. Och svårmöblerat är det. Jag hoppas på att hitta en lite mindre gran som inte tar alltför mycket plats.


Kransar av olika dess slag är jag extra sugen på i år. Mina fingrar blir inte gröna hur jag än försöker så att göra en blomsterkrans är inget bra alternativ i mitt fall. Papper och sax är nog mer min grej och kanske jag ska ge mig på ett försök till något kransliknande i papper.


Adventskalender och lite papperspyssel. I helgen får det nog bli lite pyssel med barnen. Vi får se hur det går och om det är något som blir värt att visas upp...


Bilder: Sweet Paul

3 kommentarer:

  1. Julen närmar sig med stormsteg, så är det bara :-)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen Sweet Paul, alltid inspireras man av något! :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!

    Underbara bilder och blir man inte inspirerad och får lite julkänsla av dem vet jag inte vad som ska få igång julen. :)

    Här hemma har julkänslan kommit smygande. Små steg i taget för att slå till rejält nu i helgen då frosten drog in. Då var det som att öppna kranen till den stora julkänslan. Nu är förberdelserna igång och det känns mysigt att köpa julblommor, putsa fönster, kolla ljusstakar, skriva listor och planera julmat och julbak. Jag gillar ju hela den där förberedelsetiden så jag ser fram emot månaden som kommer. Att i min egen takt förbereda och fixa. :)

    Vad mysigt att pyssla tillsammans med barnen och jag är helt övertygad om att ni kommer at skapa en massa fint och ha jättekul tillsammans. :)

    Fina Jenny, det var så härligt att läsa ditt gråa inlägg här nedan och jag blev alldeles varm inombords av glädjen, lugnet, det bubbliga, förväntan, framtidstron och lyckan som lös genom dina rader. Tårarna rann här hos mig. Stor kram till dig.

    Ta hand om dig vännen och ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails