torsdag 3 november 2011

Nyheter och julbord


Granar i olika färger och mönster från Bloomingville.

Redan torsdag och det är dags att visa veckans nyheter. Jag har några julvaror från Bloomingville kvar sedan blir det åter fokus på det ordinarie sortimentet. Och för att gå händelserna ett par veckor i förväg så är det snart dags att koppla bort julen för att börja planera inför våren. För snart börjar vårkatalogerna från leverantörerna dimpa ner och känner jag mig själv rätt så kommer jag ganska lätt ryckas med i vår och sommarstämningen. Fast det är klart, julhandeln ger inte mycket tid över till varken vårdrömmar eller katalogläsning...


Söta änglar i 8 olika färger.

I dag har jag varit på julbord med jobbet med underbar julmusik. Stämningen var verkligen på topp men jag fick ingen mat och jag fick till och med duka själv... 

Ska sanningen fram så var det inget riktigt julbord utan endast fotografering av kökstextilier. Men mysigt var det och tanken på jul får mig att längta efter julbordets alla gobitar.


Imorgon packar vi in oss i bilen och styr mot Gävle där vi ska tillbringa helgen med familjemys och namngivningsfest. Vi får se hur det blir med bloggandet. Hoppas att ni alla får en trevlig helg!


    

Bilder: Hemlängtan.com  

9 kommentarer:

  1. å vilka fina pappersgranar och ängeln är ju oxå så söt! Hoppas du får en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!

    Jag har aldrig varit på Formland...det blir alltid Formex, gillar det...

    Trevligt med julbord, på annorlunda vis...*ler*...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Uuuunderbara julnyheter i papp ,verkligen i min smak!!! Ha nu en avkopplande helg i gävle och umgås med nära å kära, ladda batterierna så "hörs" vi till veckan! KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej gumman!
    Jag har lite svårt att förstå att det faktiskt snart är jul. Kanske det är det milda vädret som gör det..?
    Hoppas på lite kyla snart, och snö!

    Fina bilder på dina varor som vanligt. Jag skulle vilja "gå in" i din butik på riktigt så jag kunde känna, klämma och lukta lite. ;)

    Ha en mysig helg i Gävle!
    KRAMKRAM

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag längtar till jul när jag ser bilderna! Nu saknas bara snö och kyla :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Underbara pappersfigurer! Önskar dig en riktigt fin helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. ÅH, så mycket fint. Nu ska det snart börja julhandlas.. vill bara komma på plats lite först. Men ska försöka att inte vänta så länge. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Men så mycket fint du visar oss.

    Hoppas att allt är bra och att du får en fin söndag Jenny.

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!

    Jag sitter här med min nackspärr och njuter av dina vackra bilder och för ett litet ögonblick glömmer jag bort smärtan. Jag tycker så mycket om ditt foto Jenny. Ögongodis varenda gång. Detsamma gäller för de nya varorna. Julkänsla!

    Haha, som egenföretagare får man fixa till sitt eget julbord. Med eller utan mat. ;)

    Vad härligt det låter med namngivningsfest och familjemys. Hoppas att ni har haft en riktigt fin och avkopplande helg tillsammans med nära och kära.

    Ha en fin vecka Jenny!

    Stor Kram
    Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails