tisdag 13 december 2011

Tomten på besök


Igår kväll plingade det på dörren. Utanför, på trappen, stod det ett pepparkakshus. Barnen upprymdes av glädje och var helt överens om att det måste ha varit Tomten som var här på sitt första besök.
Detta underbara pepparkakshus är en riktig lyx i det här hemmet för själv har jag aldrig lyckats med att sätta ihop något liknande. 
Barnen har givetvis väldigt svårt att hålla fingrarna borta från huset men detta konstverk måste stå kvar ett tag till. Dessutom är den riktigt fin i mörkret då den har en liten lampa inuti. 

I skrivandets stund har jag äntligen fått reda på vem som var "Tomten". Det har varit tufft för en sådan kontrollmänniska som jag att inte få ihop pusselbitarna. Som jag har funderat på detta... Men nu vet jag och inatt kan jag sova gott igen!

7 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk överraskning att få ett pepparkakshus! Jättefint är det också! :)

    Jag önskar dig en fortsatt mysig luciadag.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken kul överraskning, det är ju gudomligt vackert! KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar överraskning!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken härlig överraskning! Ett ljus i mörkret är vad den vännen är! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Var det inte tomten?
    Fint var det och gott ser det ut!

    Ha det så bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Vilken kul överraskning.. verkligen super snyggt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails