måndag 9 januari 2012

Då kör vi igång igen!!!


Julskinkan är uppäten, granen är utkastad, nyårsraketerna är avfyrade och längtan till jobbet och vardagen hann infinna sig. Julledigheten är över och vi känner oss så nöjda och belåtna. Nu är vi glada över att vara igång igen och jag känner mig extra lycklig eftersom det är första dagen på mitt nya kontor. 
Rummet är redan invigt som gästrum 3 gånger om men idag är det invigning som arbetsrum. Och jag trivs verkligen, äntligen har jag nu flyttat ut från min mörka vrå uppe i hallen.


Och äntligen har jag nu fått köpa min drömstol som jag suktat efter i så många år. Härligt när design och ergonomi faktiskt går hand i hand!
Arbetsbordet är en annan favorit. Bordsbenen är från IKEA och bordsskivan har min kära man gjort.



Nu är det endast lite småplock kvar innan arbetsrummet är helt färdigt. Jag ska ge mig ut på jakt efter snygga skrivbordstillbehör och få upp något på väggarna på den putsade delen. Mer bilder kommer framöver!

Men nu kickar vi igång denna arbetsvecka och blickar fram emot våren. Jag känner mig nästan överladdad och vill sätta igång med allt på en gång!


Bilder: egna

7 kommentarer:

  1. Fint arbetsrum - stolen var verkligen snygg! :-)

    SvaraRadera
  2. vad härligt att ha ett eget arbetsrum. vi har varsitt rum stående som väntar på att bliförvandlat från kaosrum till pyssel/arbetsrum.. Längtar tills NÅGON tar tag i det!!! kram från oss!!

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det blev!! Härligt med nytt fräscht kontor inför det nya året.

    P.S. Jag har en liten award till dig som du kan hämta på min blogg.. :) Bara som ett litet tack för den inspiration och blogglädje du ger. :) Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Oj så fint du har det i ditt
    egna arbetsrum. Vad roligt!

    Stolen var verkligen jättefin.

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att vara superladdad inför en ny säsong, hejja, hejja!!

    Jag är också full av energi, jag vill bara att allt skall hända med eeeen gåååång, men nu går jag och väntar på att min nyanmälan till Skatteverket skall gå igenom. Sen så. :-)

    Hur har du det på tisdagar och torsdagar framöver? Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh så fint!! Förstår att du trivs. Visst är det kul när man får köpa något man väntat på länge. Ser fram emot fler bilder!

    Haha... Kul att ni också känner er nyinflyttade efter sex år. Det är ju rätt lång tid. :-)

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart arbetsrum!!! Älskar att stolen och skrivbordet har trä och svarta detaljer, fast tvärt om, snyggt!!! Och skönt att ni haft en fin jul/nyårs ledighet, men jag är nog som du glad att vardagen faktiskt tar vid, de dagliga rutinerna är rätt sköna ;-D Massa kramar!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails