torsdag 12 januari 2012

Förändring i barnrummet


Som jag skrivit tidigare är jag helt inne på kartor just nu. Jag har införskaffat mig en världskarta till arbetsrummet som jag är jättenöjd med men föll även som en fura för denna idé till barnrummet. Lite så där lagom färgglatt och galet som jag gärna kan tänka mig i barnens rum.

Kul idé med washi-tape!

Och barnens rum är just nu i en liten förändring. Det började med att de fick nya mattor och som vi alla vet så är det farligt att börja dra i något för då är det svårt att sluta...
Nåja, förändringarna behöver inte bli alltför stora och det finns så ofantligt mycket roligt att göra till ett barnrum så det är nästan synd att inte ändra om då och då. 


Och barnen bubblar av förtjusning. Programmet "Fixa rummet" hör till favoriterna på Bolibompa och jag sitter lika klistrad framför tv'n som barnen och inspireras verkligen utav duktiga Isabelle.

Så till helgen kanske jag fortsätter mitt lilla projekt som bara blir större och större och som egentligen inte alls fanns med på prioriteringslistan just nu...


Bilder: Flor, Baby-Deco, okänd

6 kommentarer:

  1. Underbara och inspirerande tips- inte bara till barnrum;) Kram

    SvaraRadera
  2. Barnrum är mysiga att ta ut svängarna i, Luran vill nu inte ha prinsess elelr hello kitty tema, utan kräver FJÄRILAR :-D Så jag hakar på å försöker förverkliga hennes vision *ler* Önskar dig en fin helg <3 KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!

    Nästan synd att våra barn är för stora för alltför mycket barnrumsstuk nu...finns som sagt så mycket fint och glatt!

    Jag ska till Formex, om inget oföutsett inträffar, men planen är storstaden!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Det blir inte så mycket mer barnrum hos mig... De vill mer ha ungdomsrum :) Svider lite faktiskt.

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara tips! Vill ha rum till barnen NU så att man kan fixa!

    SvaraRadera
  6. Igenkänningsfaktorn är stor kan jag meddela. Börjar men med en liten förändring leder det till något som i sin tur leder till något annat. Plötsligt har man skapat sig ett litet projekt :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails