fredag 27 januari 2012

Fredag och vårblommor


För att få lite motvikt mot snön och kylan har jag köpt lite vårblommor att njuta utav inomhus. Pärlhyacinter är en stor favorit och jag hoppas vi bjuds på denna skönhet även utomhus i år. Efter vår dränering är det ingen ordning på vårblommorna längre så vi får se hur det blir.  Något som jag däremot vet är att jag planterade Kungsängslilja i höstas och den hoppas jag verkligen på då den också hör till favoriterna.


Och med denna blomma och bilder vill jag önska er en härlig fredag. Jag ska snart hämta barnen på dagis för att sedan fixa fredagsmyset. Det är en tradition som inte går att rubba och i kväll är det sonen som bestämt menyn. Vad det blir avslöjas inte förrän pappa kommer hem senare i kväll från Linköping. Inte för att maten är så speciell men sonen älskar överraskningar så det är bara att spela med.

Fin fredag till er alla!


Bilder: egna

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka vackra vita pärlhyacinter!Ger löfte om våren! Ha ett härligt fredagsmys och en härlig helg!
    Kram, Helene

    SvaraRadera
  2. Jagmåste oxå köpa hem lite pärlisar! Så fina.

    Hoppas ni har en underbar fredagskväll.

    <3

    SvaraRadera
  3. De är så fina!!
    Och dina barn också!!!

    Hoppas du blev riktigt överaskad till middagen nu då;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. En kille i min smak, jag älskar också överraskningar! :-)
    Hoppas ni får en härlig helg, jag ska iväg och jobba, första gången som egenföretagare! Hihi, spännande som 17!

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails