torsdag 19 januari 2012

Rosa drömmar



Det här är den tid på året då rosa är som vackrast. Visst, våren och sommaren är väldigt rosa för mig också men så här års, då det fortfarande är ganska mörkt och grått behöver jag ha rosa som påminner mig om att jag snart har en hel färgpalett ute i trädgården.
Rosa betyder drömmar och förhoppningar för mig. Och det är precis det som det handlar om nu. Ni vet, nytt år - ny energi. Vi har hela året framför oss och våren lurar bakom hörnet. För alla oss som hade ett tufft 2011 blir det här en nystart och en blick framåt. 



En dröm, som jag tjatat om så många gånger här på bloggen, är den om en egen klädkammare. Jag har önskat det så länge och känt det som omöjligt i detta hus. Men så kom en liten tanke som växte sig större och större och nu har vi kanske utrymmet som krävs. 
Men jag tänkte på det länge och funderade över hur jag skulle lägga upp det här för min kära man... Helt i onödan visade det sig för han sa ok efter första meningen. Det är en himla bra man jag har. OCH han var på helt rätt humör när jag presenterade mitt förslag (det är viktigt tjejer =) )


Dottern skulle nog mer än gärna vilja ha en egen walk in closet också. Kanske det blir hon och jag som delar på den istället för jag och min man som det är tänkt från början. 
För den tjejen har kläder i massor. Och i morgon bär det av för ännu ett inköp då danskläder står på listan. På lördag börjar hennes dans igen och nu får det vara nog med hennes tidigare dansdräkt som både är för liten och dekorerad med en stor ketchupfläck på magen som inte vill gå bort. 


Förutom dansen ska jag försöka prioritera bakning i helgen. För bakningens skull. Det ger mig ro och energi och att knåda en deg är meditation (och att smaka kaksmet är lycka!).

Jag bakade flera gånger i veckan tidigare men så startade jag eget och den fritid jag hade ägnades åt barnen. Och skulle jag baka var det under tidspress och där tappade jag intresset. Det är aldrig roligt att göra något för att man måste... Men nu börjar lusten att baka väckas till liv igen och det har jag er bloggvänner att tacka för. Ni är många som visar upp era godsaker och delar med er utav underbara recept så nu måste jag  plocka fram degskålen och kavla upp ärmarna och sätta igång att baka. 


Och som grädde på mitt rosa mos ska jag unna mig själv en blombukett i morgon. Kanske något i rosa!?


10 kommentarer:

  1. Klart du skall unna dig något rosa!

    Hoppas vi kan ses i nästa vecka, kanske? Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det är du värd! Underbara rosa drömmar. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg Jenny! Och om jag önskar någon att få sväva på rosa moln i år så är det du! Härligt att du hittat ett ställe i huset för en av dina drömmar:) Det smittade, vilket dina inlägg ofta gör, för nu blev jag sååå sugen att ta tag i vårat sovrum, du vet det där som gud glömde...;)

    Hjärtanen blev ju så fina de också på bild! Ler med hela ansiktet:)

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Så fint inlägg!! Man blir ju glad och lätt om hjärtat bara att se allt det ljuva rosa och läsa dina rader. Jag dras också till rosa så här års. :) Lycka till med klädkammarprojektet och tack för den härliga inspirationen! Kram M

    SvaraRadera
  5. Klart du ska unna dig en rosa bukett! Även här har jag en rosa längtan, tror jag får ta fram min gamla retro kaffe tremos i rosa och lite porslin i den nyansen och ge köket en färgklick... Önskar dig en fin dag, och mysig helg! <3

    SvaraRadera
  6. Haha visst är det underbart när man har laddat med argument och så behöver man inte använda dem...
    Det är ljuvligt med walk in closet. Köp dig nu en rosa bukett och lycka till med bakningen. Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Bakning och blommor, låter som en fantastisk idé tycker jag! Undrar om jag inte ska ta och göra samma sak:)

    Tack för din gulliga kommentar hos mig, den värmde!

    Trevlig helg!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt inlägg. Jag log när jag läste och visst är det bra ibland med en man som vet vad man vill.
    Ikväll kommer goda vänner och på bordet står rosa tulpaner!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  9. Du får en plats i min lista, för hit vill jag igen en dag när det är bättre med tid!

    Anita

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails