torsdag 16 februari 2012

En dröm...


Jag skrev här om dagen att jag inte är dyr i drift och inte kräver en massa presenter och blommor från min man. Men får man ångra sig? Ett hus på 12 miljoner är väl inte för mycket begärt?

Kanske att jag gapar efter för mycket men det är gratis att drömma sig bort för ett litet slag. Jag är väl egentligen inte i behov av ett sådan här storslagen bostad men blandningen av det moderna och ladugårds-stilen faller mig verkligen i smak. Jag har ju en dröm om att någon gång i mitt liv äga en ladugård. Den skulle vi renovera och hyra ut till fester och en liten del skulle vara som gårdsbutik. 




Trädgården skulle vara så pass stor så att till och med min man skulle bli nöjd. För vad gäller trädgårdar är han kräsen och har många åsikter och önskemål. Hans dröm om en egen vinodling skulle givetvis uppfyllas också. 


Välkommen in! Husets första rum visar att det här huset är lika vackert på insidan som på utsidan. 


Och har man en vinodling måste man givetvis ha en liten vinkällare med tegel och smidesdörrar... Nu är ju det här köket men visst skymtar vi en liten förvaring till vinflaskorna bredvid kylen?



Detta är det absoluta favoritrummet enligt mitt tycke. Wow säger jag bara. Vilken underbar krock av stilar och färgskalan av vitt, svart och brunt faller ju mig i smaken.



Och så kommer vi då till den här "lilla" extrabyggnaden där vi verkligen skulle kunna leva ut våra drömmar. Det finns liksom inga ord, det här är helt perfekt i mina ögon!


Så 12 miljoner alltså... Pengar gör ingen lycklig sägs det ju men den perfekta bostaden skulle jag allt bli lite lyckligare utav. Och läget kan inte bli mer perfekt heller, denna skönhet finns nämligen på sagolik vackra Österlen.


Bilder: Skeppsholmen fastighetsmäkleri

9 kommentarer:

  1. Jösses vad vackert och MAGNIFIKT om något!

    Ja där skulle man ju kunna flytta in.... fast nej, det blir nog för stort ändå...(??!)

    kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, Mariette, lite väl stort är det ju faktiskt. Väldigt svårt att få det mysigt i ett sådant hem. Men ladugården får gärna vara stor! :)

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Vacker, men kanske lite väl stort. Jag älskar bilden från badrummet med den vackra soffan.

    Anita

    SvaraRadera
  4. Lovely, lovely. Jag älskar Österlen, tror minsann att jag skall lägga ett bud hihi. Jaja drömma kan man ju iaf. Stor kram till dig från mig

    SvaraRadera
  5. Oh my Goood, jag smäller av. Vilket drömställe! Man blir nyfiken på vem som bor där. Såklart du är värd det huset! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Oj vad fint!!
    Komiskt att formen påminner om vårt blivande, vi har ju dessutom stor tomt...en liten lada...Plus en Bäck med en vacker stenbro (där bävrarna visserligen håller på att dämma upp nu...)
    Ska bli jättekul att få visa upp detta för er, för några som uppskattar och värderar samma saker som oss!
    Din man skulle ju kunna få arrendera lite mark för vinodlingen!! :-)

    SvaraRadera
  7. WOW!!! Varför är man inte rik som ett troll, för oj oj oj så fint och underbart å alldeles sagolikt detta hus är!!! Förstår dig verkligen! Önskar dig en fin fredag och trevlig helg - tack för din inspiration som du ständigt ger och omtanke <3 KRAM

    SvaraRadera
  8. Nej, men Jenny. Vilket ställe! Klart man får ändra sig.

    Om vi köper det tillsammans så kanske det kan funka? ;-) Bara sex mille. :-)

    SvaraRadera
  9. Maria: Ska bli jättekul att se er tomt. Akta er bara för att bjuda dit oss när huset är klart, då kanske vi också flyttar in där med er ;-)

    Malin: Låter som en lysande idé att dela på huset. Vi har ju barn i samma åldrar också, kan nog bli kul för dem! ENDAST 6 miljoner blir det då... kanske någon mer som vill vara med och dela?

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails