måndag 27 februari 2012

Känslan av ett städat arbetsbord


Måndag. Arbetsdagen som innebär en hel del telefonsamtal och mail. Kreativiteten byts ut mot administration. Men jag gillar dock måndagar; känslan av ett nystädat arbetsbord, sorterade pappershögar och besvarade mail är befriande. Efter det är man redo att ta tag i resten av veckan och imorgon ser jag fram emot lite fotografering igen. 


Dock är det en ganska frusen måndag idag. Jag är ingen vidare bra eldvakt så jag får dra på mig raggsockorna och värma händer på elementet istället. Helgens underbara vårväder har bytts till snöblandat regn. Dottern såg frustrerad ut på väg till dagis i morse. Det där är en tjej som trivs bra mycket bättre i sommarklänningar än i vinteroveraller.

Men för att vara februari får vi ändå vara nöjda tycker jag. Det har varit mycket vårkänslor och förhoppningsvis har vi nu en lång vår att se fram emot.



Då är det bara att fortsätta arbeta sig igenom denna måndag. Alla mail är inte besvarade ännu...

4 kommentarer:

  1. Jag har haft en sådan körig dag, men nu är det hem ljuva hem som gäller. Ha en fortsatt fin kväll! :-)

    SvaraRadera
  2. Att jobba undan är det bästa, tycker jag också :-)

    På min önskelista står det " ett par ordentliga raggsockor". Oj som jag skulle vilja strosa omkring här hemma med raggisar på fötterna. Inte för att jag har kallt, bara för att det ä mysigt.

    Mars månad är snart här. Då har vi inte långt kvar av vintern. Snart nalkas här vår. I Stockholm har vi fått en massa snö inatt, måste ut och skotta....

    ha en fin tisdag Jenny

    SvaraRadera
  3. Skönt att börja veckan med att få undan högarna lite. Låter som du har bra ordning! :) Själv kämpar jag med att skapa nya jobbrutiner och det går sådär.. :S Hoppas också på en lång vår så att energin återvänder. Ha en fin dag! Kram
    P.S. Jag har också en sån där ljusslinga från Granit, de är så fina! ;)

    SvaraRadera
  4. JAg gillar med när man betar av, bocka, får ordning i högarna, planerar - även här är måndag en sådan dag. Ljuvliga bilder som alltid när man kikar in hos dig <3 KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails