tisdag 7 februari 2012

Kartor


Det har varit tyst här på bloggen i några dagar. Precis som hos många andra just nu så dras vi med sjukdomar. Det är ofta så vi brukar spendera februari och den här gången är det influensan som är och hälsar på. Så medan grabbarna i familjen kämpar med feberfrossa och hosta försöker jag och lillasyster ställa upp på dem så mycket som möjligt. 
Dock börjar lillasyster bli en aning rastlös så jag funderar på att engagera henne i mitt nästa kart-pyssel. Min förkärlek till kartor har jag redan skrivit om här på bloggen och sedan i julas har jag äntligen en stor världskarta i mitt hem. Som sällskap till den stora kartan hade jag tänkt mig lite pyssel utav mindre kartor. 


Och nu när min pappa försett mig med diverse kartor är det inte mycket att vänta på. Vi får se vad det blir och om det blir som jag tänkt det och vi får se hur roligt lillasyster tycker det är...


Bilder: egna

9 kommentarer:

  1. En till karttok;) ska bli kul att få se vad du hittar på!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!

    Tänkte på dig innan idag, skönt att höra att det "bara" var influensa och att ni ändå är på bättringsvägen, nåja en del av er i alla fall!

    Kartor är bara så fint!
    Vilken läcker världskarta!
    Vad ska ni hitta på med de andra då...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch, vad trist med influensa! Vi har klarat oss än så länge, peppar peppar. Hoppas ni snart är pigga och krya allihop igen. Låter mycket spännande med kartpysslet! Ska bli skoj att se.. :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Krya på kramar till er <3 Även här är det krassligt till å från, mest till ;-P Ska bli skoj att se vad du hittar på med kartorna!!! KRAM

    SvaraRadera
  5. Den där stora kartan är så snygg! skulle gärna vilja ha en sån om jag bara hade nån vägg över!

    Tråkigt med sjukstuga. Hoppas ni kryar på er snart!


    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vilket spännande pyssel! ska bli kul att se vad ni hittar på. Själv är jag hemma och tar hand om sjuk Ebba. Hoppas att det inte sprider sig vidare i familjen.

    SvaraRadera
  7. Det är något visst med kartor det håller jag med om. Måtte ni snart vara krya igen.

    SvaraRadera
  8. Spännande att få se vad det blir av kartorna...Hoppas att ni kryar på er
    Kram

    SvaraRadera
  9. ååh va snyggt med en sån karta på väggen. var har du hittat den? jag letar desperat efter något att pryda våra vita väggar med och en sån fin karta hade passat perfekt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails