onsdag 1 februari 2012

Trädgårdsplaner


Solen skämmer bort oss varje dag nu och jag njuter så utav ljuset. Om drygt en månad får jag förhoppningsvis sätta upp fönstret på glänt för att även njuta utav fåglarnas kvitter. Snart så kan vi äntligen inleda trädgårdssäsongen och nu kliar det ordentligt i fingrarna. Mest av allt längtar jag till de ljumma kvällarna då jag och min man både njuter utav ett glas vin i kvällssolen samt trädgårdsarbete. Det är livskvalitet!


I helgen ska jag nog ta upp mina pelargonior och försöka väcka dem till liv. Och kanske det är dags att gå igenom alla trädgårdsbilder som jag sparat ner i min inspirationsmapp under vintern. Nu börjar det bli hög tid att planera inför kommande säsong.


Jag tror vi har en riktigt rolig trädgårdssäsong framför oss. Vi har en del projekt som jag hoppas att vi hinner med. Vad har ni för trädgårdsplaner för 2012?



7 kommentarer:

  1. Ja, i vår trädgård finns det massor vi vill göra om. men tyvärr måste det vänta ett bra tag till då det finns så mycket att göra annars på huset.
    Längtar efter en altan att ställa utemöblerna på. En ny gräsmatta och framför allt en riktigt snygg entré med med ny stenläggning.
    Men men..

    Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Längtar också efter att sitta med maken i kvällssolen! :-)

    SvaraRadera
  3. Här nere i spanien finns redan våren jag tar med den hem

    SvaraRadera
  4. Wow, uterummet på första bilden blir man ju jättesugen på...men dessvärre är det garage som ska byggas till sommaren... Men visst blir man sugen!

    SvaraRadera
  5. Nu längtar man verkligen till sommaren! Har en helt tom, blank trädgård att hugga tag i! Var ska man börja liksom!

    SvaraRadera
  6. Hej Jenny!

    Vilka "längtan bilder"!

    Jag planerar inte så mycket, jag kör mer igång spontant...det är väl min stil..*haha*...

    Vi har byggt grunden till en stor uteplats så vi får väl se om det ska hända mer med den till sommaren.

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  7. Åhhh så snällt av din pappa att komma med kartor, hoppas vi får se vad du gör med dem!!! Å tack för påminnelsen, jag har två stackars halvdöda pelargoner på vinterförvaring i källaren, kanske kan jag trolla liv i dem igen?! Får ta upp och se hur illa däran de är i morgon... KRAM <3

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails