måndag 12 mars 2012

Det finaste vårtecknet utav dem alla!


Det är det här jag längtat efter så länge. Att kunna öppna fönstret och känna lukten av vår. För en gång skull stänger jag av musiken och lyssnar till fåglarnas kvitter istället. Det här är belöningen för en lång och mörk vinter. Tycker verkligen att vi allihop är värda vårkänslorna som vi bjuds på nu. 


Och från och med nu ska lunchen intas på terassen vid sådana här underbara dagar. Med start idag! Och jag har funderat så på om jag även kan göra någon arbetsuppgift utomhus. Men trädgården är alltför nyvaken för gröna och livfulla fotograferingar så jag får nog nöja mig med en lunch ute och ett öppet fönster resten av dagen.
Och dagen till ära har jag nu sett det finaste vårteckenet utav dem alla. Citronfjärilen! Jag är svag för fjärilar och synen av den första fjärilen på våren gör mig knäsvag. 


Här har ni min utsikt från arbetsbordet. Vår leriga trädgård är inte mycket att hurra för just nu men desto finare är vårblommorna som börjar leta sig fram här och där i leran. Stackars blommor, de förtjänar verkligen en bättre plats och det ska de få också framöver.
Pinnen som sticker upp nertill i kortet är en av många markeringar för framtida drivbänkar. Vi försöker få klarhet i hur vi vill ha det innan vi börjar gräva och flytta den tunga leran. Man vill ju inte ta några spadtag i onödan ;-)

7 kommentarer:

  1. Vilka fina stämningsfulla bilder! Förstår att du trivs med den utsikten. Fin dag i solen!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen helt underbart! :-)

    SvaraRadera
  3. Mm, vilken vårkänsla! Jag kan riktigt höra hur fåglarna kvittrar! Och jag ser allt att er trädgård har stor potential.. ;) Så ljuvligt det kommer bli när det grönskar och blommar. Din kontorsplats där vid fönstret ser så harmonisk ut. Imorgon är det jag som springer och köper en vit hortensia.. :)
    Må så gott, kram!

    SvaraRadera
  4. -Åååhhh...Men så underbart med vår. Lite avis blir jag allt för här uppe i norr har vi fortfarande massor med snö. Vill iallafall tacka för en superfin blogg. Tittar in hos dig mer eller mindre varje dag. :-)
    Hoppas du får en underbar dag idag med!
    Angelica

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! :)
    Hur är det? Friska nu?
    Va fint du har det!
    Jag passade på att njuta av kaffet i solstolen idag när jag ändå vabbade. Underbart! :)

    Tänker på dig!
    KRAAAAMAR

    SvaraRadera
  6. Wow! JAg skulle bosätta mig i trädgården om jag hade det som du! Å vårligt med fågelkvitter, öppna fönster och fjärilar.... annat än snö, ishalka och vinande vindar ;-P KRAM

    SvaraRadera
  7. Är underbart att kunna öppna fönstren och höra ljuden utanför. att känna den svala brisen och alla lukter... utom när grannen kör gödsel då såklart ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails