onsdag 28 mars 2012

En studio blir etagelägenhet


Det var något som gjorde att jag fastnade lite extra för denna bostad. Det är en gammal studio som nu gjorts om till en etagelägenhet och jag tror att det är just det som får mig att bli lite knäsvag. Det blir det där lilla extra när rummen får annorlunda vinklar och vrår och där man är tvungen att komma på special lösningar. Precis som de hem som växt fram från en gammal skola, en kyrka eller en gammal station. Det skulle vara så kul att ta sig an ett sådant projekt någon gång i livet, ännu en dröm!


Trappan går upp till sovloftet som har fönster ut mot nedre plan.


Här skulle till och med jag må bra. Jag får ju lätt klaustrofobi men fönstren gör så otroligt mycket i det här rummet.


Matplatsen är en annan favorit. Jag har funderat länge på om vi ska ha ett runt bord eller inte. Jag gillar det verkligen men det blir ju lite problem då vi har middagsgäster och blir många runt bordet. 


Nej, nu ska jag sluta att drömma mig bort och ta tag i det här nyhetsbrevet som ska skickas ut idag ( eller i morgon om datorn och jag inte är kompisar). För er som inte prenumererar på vårt nyhetsbrev men vill bli uppdaterade om nyheter, erbjudanden och tävlingar är ni varmt välkommen att anmäla er HÄR>> 


Bilder från Sköna Hem
Foto: Johan Carlsson 

5 kommentarer:

  1. Men du verkar ju kunna ladda upp bilder - hur tusan kan det inte gå för mig då, jag har ju också Blogspot?!

    Hade du något problem innan du fick upp bilderna?

    (Fina bilder för den delen!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har inte haft några problem med att ladda upp bilder... det kanske var något tillfälligt då.

      Radera
  2. Vilken lägenhet! Jag gillar också lite annorlunda lösningar och bostäder så som fyrar, kyrkor, lager osv. Men mest fasnade jag för månbordet, oj så gärna jag vill ha ett... Sköt om dig! KRAM

    SvaraRadera
  3. Mitt mål är sedan att springa 1-2 ggr vecka ca 5 km, men för att få upp kondisen så är dessa tre små pass a 15 minuter så här i början lagom för mig. En verklig mjukstart så minte blir avskräckt, för jag är annars en som slapar mig ut och tar 5 km spåret på en gång, och kommer hem mer död än levande efter att på ren envishet släpat mig hem och så dröjer det 5 år tills nästa gång... Så nu ska jag göra "rätt" och successivt trappa upp! Lät bra att du har positiv erfarenhet av ifoms program. KRAM!

    SvaraRadera
  4. Jisses så fint! Har alltid drömt om att göra om en lokal eller liknande till bostad. Men detta var ju helt fantastiskt fint. Älskar sovdelen.

    Ha en trevlig helg,
    Malin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails