måndag 19 mars 2012

Ett år av saknad


I lördags var det 1 år sedan min syster gick bort. 1 år av saknad. Min fina fina syster, jag saknar våra dagliga telefonsamtal, jag saknar hennes skratt och jag saknar verkligen min bästa vän.


Jag har faktiskt svårt att förstå att det redan har gått ett år. Det har gått snabbt samtidigt som det känns som en evighet sedan vi träffades. Minnena är så starka, starkare än något annat minne jag har. Samtidigt känns hela händelsen fortfarande så overklig. Senaste året har jag levt i en bubbla och jag tror faktiskt att den här bubblan inte kommer att spricka. Det är en sådan stark händelse och hon var så betydelsefull för mig så jag har svårt att förstå att livet kommer att kännas detsamma som innan.

Sorgen och saknaden finns kvar lika starkt idag som för ett år sedan. Men den gör inte lika ont längre, jag har lärt mig att den finns här hela tiden och jag har accepterat att livet ser ut så här.
Men i mina drömmar träffar jag henne fortfarande. I natt drömde jag att vi var i sommarstugan och njöt av sommar, sol och bad. Härliga barndomsminnen som blandas upp med min egen drömvärld.

Mitt sätt att gå vidare är att omge mig med de människor som ger mig energi och sysselsätta mig med det jag verkligen vill göra. Jag har dränkt mig själv i arbete för att inte få många lugna stunder över. Dessa lugna stunder är nämligen de svåraste. Jag blir glad för varje nytt projekt som jag kommer på och jag är tacksam över att ha den mest förstående och stöttande man. Jag har det bra trots allt!


Slutligen ett tack till er som skickat mail och brev här i dagarna. Blir så rörd över att ni kommer ihåg den här årsdagen. Tack, ni betyder verkligen något extra för mig!!!






Bild: Flickr

9 kommentarer:

  1. *Kramar om* Minnen är en rikedom ingen kan ta ifrån oss, och särskilt sådan här gånger är det underbart bitterljuvt och trösterikt att man har just minnen! KRAM

    SvaraRadera
  2. En jättego kram till dig idag!!

    /Helene

    SvaraRadera
  3. :( Ett väldigt tråkigt, men ändå ett fint inlägg. Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Man blir alldeles tagen av dina ord...och vilken vacker bild till...
    Jag minns så väl när du skrev om detta här för ett år sedan, det berörde så starkt, och jag tror det berörde väldigt många...

    Läste på en annan blogg igår om en begravning, hon begravde sin pappa...och det var också så starkt... Så sorgligt men så vackert skrivet, för det finns ju sååå mycket kärlek kvar, precis som i dina ord till din syster...

    Tänker på dig.
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  5. Kramar till dig ♥

    Pernilla

    SvaraRadera
  6. Ett år har gått jättefort, verkligen, det känns overkligt. Jag minns inte årsdagen, men jag minns hur ont det gjorde i mig när jag läste om din systers bortgång och jag blir lika ledsen nu. Jag sänder varma kramar till dig och hoppas att jag får ge dig en riktigt varm kram när vi ses. Du är värdefull. KRAM!

    SvaraRadera
  7. Sänder dig en styrkekram via cyberrymden Jenny.

    Ett år av saknad, det förstår jag så väl.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  8. Även jag vill skicka lite styrka och en värmande kram till dig. För att ibland så är livet tungt och man kan behöva det. -Ja, en kram med omtanke alltså...

    KRAM!!

    Angelica

    SvaraRadera
  9. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att förlora sin syster. Här kommer ännu en styrkekram: KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails