söndag 25 mars 2012

Min stil


I sista sekunden kommer då mitt bidrag till Inspirations Fabrikens tema "Min Stil". Eftersom det är mörkt nu återvinner jag lite gamla bilder. Håll tillgodo!

Och vad har vi då för stil här hemma. En liten blandning av lite olika stilar och färgskalan brukar oftast hamna på vitt, grått, svart blandat med trädetaljer. Det är så vi finner ro här hemma. 

Och här har vi då sovrummet. Vitt och grått blandas upp med lite blå detaljer. 


På en utav väggarna har vi vårt fotohjärta med minnen från vårt bröllop. Här blir jag ståendes titt som tätt med ett leende på mina läppar.


Sovrummet har högt i tak och stora glasdörrar ut mot balkongen vilket gör att rummet badar i ljus. På en utav väggarna har vi satt upp ett gäng hyllor som vi belamrar med växter. Vi älskar grönska och nöjer oss med detta tills vår dröm om ett riktigt växthus blir sann.



Badrummet följer färgskalan väl. Här njuter vi av golvvärme på vintern och kalla skiffergolv på sommaren. 


Som bevis på att vi tagit in lite färg i vårt hus visar jag upp vardagsrummet. Lite olika nyanser av rosa känns extra bra så här på våren. 


I nedervåningens mitt har vi braskaminen som är vår bäste vän om vintrarna. Vi har ett gammalt och dragigt hus och vi är verkligen inte bortskämda med värme under de kalla vintermånaderna. Ved går åt i massor och nu börjar det bli hög tid att bygga ett vedförråd i trädgården.


Vårt senaste renoveringsprojekt är mitt arbetsrum. En utav väggarna är putsad och bryter av en smula från allt det vita. Färgkicken i detta rum består utav en stor världsatlas.




Det var några bilder här hemifrån. Vill ni se fler bidrag är ni varmt välkommen till Inspirations Fabriken>>

7 kommentarer:

  1. Jättefin och bra idé med en liten hörna för bröllopsminnen!!

    SvaraRadera
  2. Himmel, vad fint ni har det hemma!! :-) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder från ert vackra hem Jenny! Du är mästerlig med kameran och jag gillar verkligen din stil. Den känns väldigt mycket du.

    Vad fint ditt arbetsrum är. Och de där fina korgarna på väggen känner jag minsann igen. ;) Min hänger i köket och är fylld med pepparkaksformar. :)

    Jag kan inte låta bli att le då jag ser dina klämmor på väggen. Jag har väggen i mitt arbetsrum belamrad med klämmor på rad där varje kapitel i min bok hänger. :)

    Fina, fina Jenny, tack för alla fina kommentarer och ord som gör mig alldeles varm inombords. Du är en oerhört uppskattad vän och jag är så glad och tacksam över att du finns där ute. En vän med ett stort, stort hjärta. Tack du fina!

    Solig vårkram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Ååh, så vacker stil du har hemma! Jättefint allting! Älskar ert fotohjärta, en underbar idé och mycket dekorativt. Världskartan är också så fin och de små hyllorna med blommor på. Lovely.. :)
    Må väl, kram!

    SvaraRadera
  5. Älskar glimtarna från ert hem! Har du haft någon reporter/fotograf hemma? Om inte borde du se till att få det, ert hem platsar definitivt i en hminredningstidning!!! Vore ju ypperligt tillfälle att även synas med Hemlängtan ;-D Här ligger mitt mobila bredband nere till å från, t rist då man är så beroende av det för jobbets skull... å inte minst läsa bloggar ;-D KRAM!

    SvaraRadera
  6. Vilket fint hem du har, så smakfullt. Jag älskar det du gjort med fjärilarna. Var hittar jag dom eller har du gjort dom själv?

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fjärilarna har jag gjort själv. Det blir en hel del att klippa...

      Radera

Related Posts with Thumbnails