onsdag 21 mars 2012

Washi tejp


Förra veckan fick vi in washi tejp i webbutiken. Denna japanska papperstejp är ju oerhört populär just nu och jag förstår varför! Jag blir på pysselhumör så fort jag ser dem och barnen är lika förtjusta i dem som jag.
Denna dekorativa tejp kan användas till så otroligt mycket och kan fästas på väggar utan att förstöra underlaget.

Jag har hämtat lite inspiration från nätet för att visa lite tips på vad man kan göra med washi tejpen.


Förvandla de enklaste plastglasen till de finaste kalasglasen! 


Finns det någon mer än jag som inte tycker att det är så jättekul att måla påskägg?  Det här är ett bra alternativ för oss! 


Dekorera enkla glasflaskor, ljusstakar, kannor och burkar med den dekorativa tejpen!


Byt ut presentsnöret på paketinslagningen och använd tejpen i stället. 


Använd fantasin och förvandla barnrummet med färg och mönster.


Och så här kan man ju fortsätta ett bra tag. Idéerna är många och även på min bröllopsblogg har jag visat hur man kan använda sig utav washi tejpen.

Kanske det är någon av er som har någon annan idé på vad man kan använda washi tejpen till?


3 kommentarer:

  1. Det är väldigt praktiskt - dock har jag upptäckt att det inte alltid fäster så bra... Slog in ett paket och tejpen släppte hela tiden, var ej så kul att försöka klämma fast den sekunderna innan det skulle överlämnas..! :-) Nästa gång förankrar jag det med vanlig tejp för att vara på säkra sidan. :-)

    SvaraRadera
  2. Tinajo: Det lät ju inte så bra. Antar att det kan skilja en del i kvalitén mellan olika tillverkare. Om man orkar ska man givetvis kunna reklamera i ett sådant här fall.

    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Jag ångrar redan att jag inte klickade med fler tejpar... men den med måttpand tror jag ska få hjälpa mig att göra en temporär foto/inspirationsvägg!!! Och som du förstår har jag fått min leverans, wooow säger jag bara och tackar för super snabb leverans!!! Här i norrländska skogen brukar det ta minst en dag ytterligare... så jag är verkligen impad av servicen! TACK! Kommer givetvis inlägg då sakerna är på sin plats... men det kan dröja då jag är velig av mig ;-D KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails