tisdag 24 april 2012

Bambuklocka



Vi har fått in en bambuklocka i webbutiken. Den fungerar som ett miniväxthus och skydd mot fåglar och rådjur. Och så är den fin som endast dekoration också!

Vi brukar sällan få ha våra jordgubbar för oss själva så i sommar ska jag nog använda mig utav sådana här bambuklockor för att hålla fåglarna borta. Jag tycker inte om de blå näten man lägger ut som skydd så det här blir ett bra alternativ.



Dessutom går dessa bambuklockor att använda till så mycket annat. Hålet upptill är perfekt för att sätta dit en lampsladd, då får du en taklampa för endast 130kr. Jag har hängt upp en i vår trapp, får visa bilder på det sedan. 


Igår planterade vi avenbok. Det är ju så roligt med trädgårdspyssel MEN jag har dåligt tålamod och vill ha resultat på en gång. Jag får dock glädjas åt att de växer betydligt snabbare än buxbom och att vi snart borde få lite gröna blad i vår nya häck. Idag fortsätter vi planteringen med ett gäng vårlökar som de nu sålde ut till halva priset på plantskolan. 
För övrigt njöt jag verkligen på väg till dagis idag då det kändes riktigt grönt och fint på vissa träd och buskar. De lovar sommarvärme till helgen och då lär det hända grejer i naturen, härligt!
  

2 kommentarer:

  1. Å, de är ju verkligen perfekta!! Våra grannar, som har en damm på sin lilla plätt och är extremt intresserade av trädgård och har Hulken-gröna fingrar sätter över lövkorgar på växter, men de här är ju så mycket finare - ska genast tipsa dem!!

    Och vad fiffigt med att sätta lampa...kanske något till vårt uterum?! :-)
    Tack för tipset!

    Tycker det vore på plats att ses snart, eller hur?! KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad fiffigt. Jag gillar inte heller det blåa nätet. Tack för den fina kommentaren! Jag hoppas kunna dela med mig lite inspiration till alla som kikar in.
    Ha en skön dag! Anita

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails