torsdag 26 april 2012

En dag bland kakor och blommor



Jag fick besök av min kusin med familj igår. Alltid trevligt med besök och finfina blommor hade de med sig. Det är sällan blommor får vara kvar i sina buketter när de kommer hem till mig. Jag delar upp dem och har lite småvaser här och där, tycker liksom att jag får njuta mer utav dem då.
Och så får de vara med som lite rekvisita också. Och med tanke på det önskar jag att jag var bättre på att köpa hem blommor. De är ju så bra att ha med på bild både för att få färg och den rätta känslan.


Idag regnar det för fullt här. Gräsmattan och växterna mår säkert bra utav det men jag föredrar givetvis solen. 
Om en timme ska jag hämta barnen på dagis så jag hoppas att det spricker upp tills dess. Eller är det att hoppas på för mycket tro?


Och imorgon är det redan fredag. Veckorna går snabbt som vanligt och nästa vecka blir ju en riktigt kort arbetsvecka. Dock skickar vi beställningar på måndag som vanligt!





3 kommentarer:

  1. Periodvis glömmer jag också köpa hem blommor - men jag försöker så gott det går! :-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, blommor piffar verkligen upp hemma och kan även göra ett foto lite roligare.
    Här har vi också regn, tyvärr.
    Säkert som du säger bra för naturen, men inte för mig!

    Kramen Anneli.

    SvaraRadera
  3. Blommor är verkligen pricken över i!

    Jag måste ju dock säga att jag är bra på att ta hem och piffa med det, men jag har väl förutsättningarna...?!!

    Sen blir man inspirerad av andra glada blomsterköpare också, många har sina helgblommor, standard, som de ska ha...för det hör helgen till.
    GILLAS!
    Man ska njuta av blomsterfägring medan man lever!

    Trevlig helg vännen!

    Kram Mariette

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails