fredag 27 april 2012

En himla bra dag


Det visade sig att den här fredagen började på bästa sätt. Har varit iväg en sväng hos en leverantör på förmiddagen och jag hade gärna åkt därifrån med ALLT. Egentligen är det så otroligt konstigt att jag är inköpare. Jag har ju sådan beslutsångest och att komma till ett showroom fullt med fina saker gör mig verkligen förvirrad (men väldigt lycklig).


När jag sedan kom hem fick jag leverans från ytterligare en ny leverantör - Miss Étoile. Det är alltid nervöst att börja med nya leverantörer för man vet ju inte vilken kvalité produkterna håller, hur kontakten med leverantören fungerar samt hur leveranstiderna är. Men mitt första intryck av denna danska leverantör är WOW! Allt har varit så bra och produkterna är perfekt för Hemlängtan

Och ni vet ju, jag är ju känslomänniska och har liksom svårt att hålla känslorna i styr sådana här dagar. Lyckorus, inspiration och arbetslust sköljer över mig och jag kommer inte kunna ta ledigt en långhelg efter det här. Nej, nu vill jag fota!


Nästa vecka börjar jag lägga ut nyheterna i webbutiken, självklart säger jag till här på bloggen samt på Facebook

Nej, nu måste jag återgå till mina nyheter. Klämma & känna och få lite mer lyckorus.

En riktigt fin fredag önskar jag er alla!



10 kommentarer:

  1. De här bilderna gör mig glad, så jag kan verkligen förstå att du blir glad av själva produkterna. :-)

    SvaraRadera
  2. Hääääärligt!!! Förstår att du inte tar långhelg. :-) Kram!!

    SvaraRadera
  3. Hej, hej!!!


    Men åååååååååhhhhh....... Igen........!!!!! (- Ja, jag verkar ju inte kunna få ur mig nåt vettigare....!) ;-) Såååå fina bilder, och den där asken med Eiffeltornet den vill jag ha! Jag paxar en direkt. :-)

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra - och se! Bilderna ser myyycket lovande ut så jag förstår att du haft en härlig dag. Glad för din skull! Ska bli spännande att kika in och se vad du har fått tag på! Hoppas du får en härlig helg, med både ledighet och kanske lite roligt fotojobb också ;) Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Jag sitter här med ett stort leende på mina läppar efter att ha läst din text och scrollat upp och ner om och om igen för att titta på dina fantastiskt vackra bilder. Du är fenomenal på att förmedla känslor med ditt foto! :)

    Jag blir så glad av läsa om din lycka och det är en lyca som du förmedlar genom vartenda ord. Och du, du behöver aldrig tvivla på dig själv som inköpare. Du har en fingertoppskänsla för det vackra.

    Tack snälla fina du för alla dina lika omtänksamma och fina ord hos mig. Du anar inte vad glad jag blir över dem och hur mycket jag uppskattar att du finns där ute. En mycket uppskattad bloggsyster och vän.

    Kram på dig du fina och ha en härlig långhelg bland alla nya varor.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du hittat nya leverantörer. Jag är så avundsjuk på dig, när jag jobbade i butik förut var det en av dom bästa sakerna jag visste. Inköp med stort I

    Men jag kan hålla med dig om att det är svårt och lite veligt ibland. Själv är jag väldigt spänd på att se vad du hittat. Är du aldrig i Stockholm på inköp? det vore så kul att ses igen :-)

    Hoppas det är bra med dig,
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åker upp till Stockholm på Formex-mässorna i augusti och januari. Jag får höra av mig till dig då Linda! KRAM

      Radera
  7. Hihi! Bra där! Jag känner igen mig. Massa vackra saker eller bilder överallt och man känner lycka...och total förvirring. Tack beslutsångest för att du gör det lite jobbigt i det läget.
    Vi målade ju sovrummet för några månader sen och inget har ännu kommit upp på väggarna. Why?! Jo...för mycket att välja på!!! Gah! Medans Annies rum målades och fick upp en fin fotofond på en vägg, allt på en och samma dag. Inga problem där. För hon fick välja motiv. :P
    Jag velar väl vidare nu då... ;)
    Ha en härlig helg min fina vän, bland alla fina saker!
    Det där kakfatet hade passat bra häromdagen när jag hade bakat födelsededagschokladkaka/tårta. Ljuvligt!
    KRAMKRAM

    SvaraRadera
  8. Jag har tyvärr flyttat min blogg.
    Hoppas att du kan följa med.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt jobb du har. Att välja vad som ska köpas in känns som angenämna beslut :-)

    Ha en fin Valborg Jenny

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails