torsdag 12 april 2012

Små knoppar som brister...


Våren kom av sig över påsken och jag tog in lite grenar för att få mig en dos utav gröna knoppar som långsamt växer till små blad. Helt otroligt att en gren kan vara så vacker och ge så mycket energi.

Idag kom solen och värmen tillbaka och jag tar mig en trädgårdsrunda för att se vad som hänt de senaste dagarna. Det växer så det knakar, trots bakslag i vädret, och man kan riktigt se hur växterna kämpar sig upp ur jorden och spritter av glädje över att få vara uppe i det fria. Små knoppar brister och även ute börjar det bli små blad.


Efter några kvällar framför datorn och jobb ska vi ikväll titta oss ikapp på alla missade trädgårdsprogram på play. För nu går det många sevärda trädgårdsprogram som vi helst inte vill missa.

I morgon blir det årskrönika här på bloggen. För tidigare i veckan blev min blogg 3 år och det gick mig tydligen obemärkt förbi. Jag får fira det i morgon istället och då visar jag året som varit i bilder här på bloggen.


4 kommentarer:

  1. Det är vackert med knoppar som brister och härligt att mötas av trägårdar vilka nu så smått väcks till liv.

    Hoppas att du får en toppenfin fredag.

    SvaraRadera
  2. Ja grenar är vadkra i sin enkelhet, å dina bilder wow! Bakbilderna är både vackra å inspirerande som du visar nedan <3 Ser fram emot årskrönikan, å passar på att önska en fin helg! KRAM

    SvaraRadera
  3. Vill gratulera till din bloggs 3-årsdag. Det är en underbar blogg med helt underbara bilder och texter som får en att både skratta och gråta. Börjar varje dag med att titta in i din Blogg. Hoppas verkligen på en långvarig fortsättning.
    En härlig mix mellan privat och affärer.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails