måndag 23 april 2012

Tårta och sång...

Underbart vacker tårta som Filippas farmor gjort.

Som jag skrivit tidigare innebär april månad en hel del födelsedagsfirande. Torsdagen och lördagen tillbringades på kalas då min underbara systerdotter fick tända 6 ljus. Var det inte alldeles nyss 1-års kalas?
Tiden går snabbt men det så roligt att få följa barnen på vägen till skolåldern, tonåren och sedan vuxenlivet. Tur att det bara är barnen som blir äldre och inte en själv ;-)


Eller hur var det nu? Kanske det var så att vi också har våra födelsedagar som ska firas. Som den idag till exempel, då det är min älskade mans tur. Hipp hipp hurra för dig älskling!!! Tur att ingen ålders nojja biter sig fast i dig! Istället gläds du åt frukost på sängen, skönsjungande sång (???) samt nya solglasögon.


Och som förälder får man ju sällan ha något för sig själv. Solglasögonen tog lillasyster hand om,  frukosten gick till största delen ner i storebrors mage och födelsedagen delar du med din far (grattis till dig också svärfar). 


För att inte tjata för mycket om födelsedagar kan jag passa på att gratta alla i familjen som fyller år i april på en och samma gång. Månaden avslutas sedan med min egen födelsedag. Jag har upptäckt mina första gråa och måste erkänna att det känns lite skrämmande över att tiden går så snabbt. Men så tänker jag på allt som hänt det senaste åren och gläds istället över att jag får vara med och fira alla dessa födelsedagar. Tacksam över vad jag har och jag känner mig rik på kärlek, minnen och drömmar. Jag tillbringar mitt liv med dem jag älskar mest av alla och jag ser trots allt fram emot att bli ett år äldre ihop med dem. 




5 kommentarer:

  1. April är verkligen en födelsedagsmånad; både jag och min man fyller år och många vänner. Ganska roligt hur det klumpar ihop sig! :-)

    Vilken fantastiskt tårta för den delen! :-)

    SvaraRadera
  2. Mycket grattis blir det och tur är väl det! Och roligt är det!

    Vilken vacker tårta du hade där också...

    Grattis till mannen idag!

    Ha en fin fin dag!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Grattis till hela tjocka släkten på en gång - och sist men inte minst till dig! :-) KRAM!

    SvaraRadera
  4. Grattis när det blir din tur! Och du, det finns färg som täcker dom grå mycket bra!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härlig tårta och grattis till er, alla aprilbarn! I vår familj är det ingen som fyller år i april, de flesta är sommarbarn och så jag i december :) Fint tänkt av dig angående åren som går och allt man får vara med om. Men visst går tiden lite för fort ibland! Ha en mysig dag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails