måndag 2 april 2012

Vi laddar inför påsk...


Påskveckan är här och barnen är sprudlande glada. Både jag och sonen är överens om att detta nog är den bästa högtiden utav dem alla. 
Vi får fint sällskap utav svärmor/farmor och svärfar/farfar och hoppas på att det fina (om än det något kyliga) vädret håller i sig. För usch, vad kallt det är på nätterna nu. Vissa växter åker in på nätterna i hopp om att vi för en gång skull ska klara av att ha krukväxterna en längre tid.

   

Trots kyliga vindar har min kära man fortsatt trädgårdsarbetet i helgen och sakta men säkert blir det mindre och mindre lera. Vi letar oss omkring på diverse trädgårdssidor/bloggar för tips om häck och fint stengolv till terassen. Buxbom hör ju till favoriten men vi blir skrämda över buxbomsjukan som sprider sig så snabbt. Japansk järnek och vintergrön liguster är två alternativ. Är det någon annan som har ytterligare förslag på vintergrön häck som man kan formklippa?




Dessa två påskägg i form av kycklingar är nostalgi för mig. Jag och mina syskon hade varsin liten kyckling som varje påsk blev fyllda med godis. Det var lycka kan jag lova. Och till skillnad mot mina egna barn som får godis varje fredag så var det då väldigt speciellt med godis och dessa påskägg. Jag får mig verkligen en tankeställare över allt detta godisätande, kanske det är dags att byta ut fredagsmyset mot lite andra alternativ... Hur gör ni? Blir det godis varje vecka till barnen?


4 kommentarer:

  1. Härligt med påsk och jättefina bilder, ja mina barn får godis varje lördag, till påsk blir det nog lite mer. kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se, jag har en nästan likadan kyckling. Jag fick godis och en liten peng i den till varje påsk av min mormor. Jag tittade på den för ett par dagar sen och sidan om låg ett vanligt påskägg. Vilken skillnad på storleken. Hur mycket godis går det inte i dom nya jämfört med våra kycklingar.
    Ha en skön påskvecka! Anita

    SvaraRadera
  3. Vilka söta kycklingar. Mysigt med minnen att plocka fram sådär. Tyvärr får mina barn godis på lördagar och fredagsmys som typ popcorn. Men nu har vi (faktiskt idag) bestämt att från och med annandag påsk blir det en sockerfri månad.
    Inga kakor, en liiiten påse godis på lördagar, ingen läsk eller saft mm mm

    Vi har haft det förut och det var trist 1 veckan sedan gick det hur bra som helst. Svårast är frukosten faktiskt, alla flingor ryker, yoghurt, många pålägg mm. Det bästa var att barnen själva fortfarande väljer grönsaker och dipp framför chips.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Vilka charmiga kycklingar, förstår du har dem kära <3 Å här blir det nog tyvärr godis nästan varje lördag iaf, men i bland blirdet snacks som chips eller ostbågar istället. Eller fruktsallad med chokladsås... Och oj så nöjd jag är med min fina tavla, har den där jag ser den absolut mest :-D Önskar dig en riktigt, riktigt fin påsk, mitt bloggläsande har lite semester i samband med att jag har semester och inte sitter med datorn på samma sätt... KRAM å hejja dig med promenader, all träning är bra! <3

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails