måndag 14 maj 2012

Gunnebo Slott


Jag, barnen och mormor åkte en sväng till Gunnebo Slott igår. Ni som följer min blogg vet att det här är ett utav mina smultronställen. Här mår jag bra och här får jag alltid inspiration! 
Och det smittar tydligen av sig. För den här gången var det sonens förslag att åka dit medan pappa var tvungen att jobba på Universeum. 




Dessa växtstöd för pionerna är något som jag mycket väl kan tänka mig att ha här hemma. Det är nu man ska stödja sina växter, innan de blir för långa och rangliga, så det kanske blir ett litet projekt till helgen...


Om några veckor åker vi hit igen och då har det förhoppningsvis hänt ännu mer i odlingsbäddarna.


Gårdagen bjöd även på premiär av frukost ute i trädgården. Lite konstigt att vi aldrig åt frukost ute under Valborg då det var så varmt men bättre sent än aldrig! 
Vi har en liten plats i trädgården som är den perfekta frukosthörnan. Tyvärr är den inte i ordning gjord ännu men det hindrar inte oss. Nästa år så sitter vi där igen, på riktiga möbler och med fötterna i gräset och tänker tillbaka på den här tiden då vi satt bland lerhögar och lastpallar!


6 kommentarer:

  1. Så fint det verkar vara, jag har aldrig varit där. Det får jag se till att göra någon gång.
    Hoppas allt är bra dig,
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Där har vi varit för något år sedan, helt fantastiskt tycker jag.
    Nu fungerar äntligen min gamla blogg, så Välkommen att titta in, om du vill.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Där har jag faktiskt aldrig varit, men bara hört gott så det kanske är dags för ett besök nu :)

    Hoppas du haft en bra start på veckan

    Kram Bella

    SvaraRadera
  4. Hej, hej!!!

    Vilken underbar plats det ser ut att vara... Jag förstår verkligen att det är ett smultronställe och en källa för inspiration. Även jag föll för växtstöden för pionerna - naturligt och diskret. Nåt sånt ska jag nog prova!! :-)

    Ha en underbar kväll och tack för allt - du är verkligen snabb som vinden... ;-)

    Kram

    Angelica

    SvaraRadera
  5. Förstår att detta är ett smultronställe, tack för ljuvliga bilder!!!
    Ang min träning så gav endast träningen bra resultat (de första 6 kg), men betänk då att jag har rätt rejäl övervikt, å då tappar man ju kilon lättare... Nu på sistone försöker jag tänka på att ta bort godis, kakor, desserter och drycker så som läsk, öl, vin annars helt vanlig mat, inte diet el liknande. Är så härligt att man ser att kroppen reagerar på rörelse, det peppar enormt! KRAM KRAM <3

    SvaraRadera
  6. Så kul med en utflykt tillsammans. Har aldrig varit där, men det ser väldigt fint ut!

    Ha en bra dag!


    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails