torsdag 17 maj 2012

Höstväder och renovering



Barnen tittar på TV. De kyliga vindarna och duggregnet gjorde att förmiddagens utelek ändrades till soffmys under varma täcken på eftermiddagen. För usch och fy vilket tråkigt väder vi har just nu. Det känns ju nästan som höst...  Sommarväder är tydligen på gång om endast ett par dagar vilket är väldigt svårt att förstå just nu.

Vi har passat på att renovera en del idag. Min man höll ut ett bra tag ute i höstrusket med att putsa terrass medan jag höll mig inne i garaget och sågade brädor till balkongräcket. Jag kan knappast skryta med ett gott tålamod så att såga 4 sidor á 75 brädor har varit en tuff utmaning. Tråkigt jobb men jag försökte måla upp en mental bild av den färdiga balkongen en ljummen sommarkväll. Där satt vi, jag och min man, och smuttade på ett glas vin och tänkte tillbaka på den här höstdagen den 17 maj...




Och färdiga blev de till slut. Min man kom som en räddare i nöden och gjorde de sista då inte ens min sagolikt vackra mentala bild av balkongen kunde muntra upp mig. Så nu ligger de här på köksön och ska bli både oljade och målade och sedan börjar det roliga!
I min tidsoptimistiska dröm har vi vårt räcke klart till söndag men då var det också väldigt positivt räknat...



Så roligare är så har vi inte haft det idag. Inte för att vi haft en dålig dag men det är väl kanske inte en sådan dag som får en extra plats i minnesbanken. Men sådana dagar måste man också gå igenom, speciellt om man ska få sig den där balkongen som man drömmer om så mycket...



5 kommentarer:

  1. Oj, vilket jobb! Tålamod är inte min grej heller, vill att allt ska bli fort färdigt...

    Vi har visst tur med vädret, har varit ute mest hela dagen, både spelat fotboll och jobbat i trädgården. Hoppas ni också får ta del av solen snart!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!

    Vilken fantastiskt fin bild av tv-tittande barn! Du är mästarinna på att fånga ögonblicken. Så fint!

    Här har det varit regn och sol om vartannat hela dagen. Men det har varit ok och jag tröstar mig med vetskapen om att värmen är på väg. Efterlängtad är den. :)

    Heja er som kämpar på med er terass (galet nyfiken är jag förstås) och klart att man får vara lite tidsoptimist och längta lite extra. Snart så är ni där Jenny och tänk vilka vackra sommarkvällar ni kommer att tillbringa där på er fina terass.

    Själv ska jag ge mig på renovering av vårt sovrum efter helgen. Takbjälkarna ska plockas fram, väggar ska slipas, spacklas och målas och nytt golv ska läggas (det senare får jag hjälp med) och även om det där förarbetet är tråkigare än tråkigast vet jag ju att det är värt varenda timme och att jag kommer att vara glad för allt slit jag lagt ner när jag ser slutresultatet. Och bara tanken på det vackra vita skåpet jag fann på vinden som ska bli vår garderob i vårt nya sovrum gör mig inspirerad att sätta igång. :)

    Ta hand om dig vännen och tack för alla dina rara ord. Du anar inte vad de betyder mycket.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ja, nog känns det som höstväder... Burr... å så regn på det :-/
    Bogge är fortsatt sjuk å jag känner av halsen så vi tänder ljus, dricker te/välling och ser Emil i Lönneberga, rätt mysigt även om jag föredragit en solig vår/sommardag! KRAM

    SvaraRadera
  4. Men i dag kanske ni får fint väder - här i Linköping är det redan jätteskönt nu på morgonen! Håller tummarna för er också! :-)

    SvaraRadera
  5. Här har vi haft höstväder i förmiddags, men nu så.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails