onsdag 9 maj 2012

Kreativitet



Med tanke på gårdagens inlägg om stress så kan jag ännu en gång poängtera för mig själv hur viktigt det är att inte hamna där. Stress gör mig förlamad, trött och tjurig - så är det. Jag får inget gjort och inget känns bra och har man dessutom ett kreativt yrke är stress det sämsta man kan utsätta sig för.
Därför vänder jag ryggen till och sätter mig och läser en bok och filar lite på naglarna i ren protest mot allt jobb som ligger och väntar. Och vet ni, det är oftast under de stunderna som de bästa idéerna kommer. Likväl är nog min bästa arbetstid när jag är ute på promenad. Det är faktiskt guld värd att vara offline från mail och datorer och få tänka klart sina tankar i lugn och ro.

Idag har jag varit hos Shyness för att titta och beställa höst- och vinternyheter. Ett sådant avbrott ger verkligen energi och inspiration. Och som alltid blir jag så imponerad utav Anna (grundare till Shyness) då varje liten idé är så genomtänkt. Något som jag försöker suga åt mig och bli bättre på!
Så hem kom jag, full med idéer och så där bubbligt pratglad så att min make slår dövörat till. Jag bryr mig inte om att jag pratar med en vägg, bara jag får prata så är jag glad!


Bild: Hrrrthrrr

3 kommentarer:

  1. Åh, vad jag tycker om dina tänkvärda inlägg! Tack för de kreativa råden, precis vad jag behövde just nu. Jag blev stress-skadad för många år sedan och sedan dess är min stresströskel mycket lägre. Man måste lyssna på sig själv där och se till att sätta stopp när det blir för mycket. Så ta du dina promenader, fila naglarna och stäng av dator och mail så att din själ hinner ikapp!
    Hihi, blev full i skratt av det du skrev om hur du kommer hem pratglad och bubblig och maken inte lyssnar. Här hemma är det min stackars son som får stå ut med mitt babblande när jag kokar över av entusiasm över något. Han har redan lärt sig säga "jaha" "jaså" "nähä" och "vad kul" på det där lagom låtsasengagerade sättet! :) Håhåjaja. Ta hand om dig. KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilken energiboost dag du verkar ha haft, å jag gillar tipsen för att få mer kreativitet i vardagen <3 Nya löparskor lät som en bra investering, här ska jag unna mig en ny sportbh tänkte jag å så träningkläder om jag håller ut till v 10 i mitt iform program ;-D KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!!

    Ville bara kika in och säga att jag har fått hem paketet med sakerna och att de är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fina!! :-) Jag är så nöjd!!!!! Bilder kommer sen när jag har lite mer tid och dagsljus... Och så gillar jag verkligen listan ovan. Den ska jag nog spara ner och titta på lite då och då.

    Ha en underbar kväll!
    Stor kram
    Angelica

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails