lördag 5 maj 2012

Premiär av bär och fruktsäsongen



Kul att nyheterna från Miss Étoile har blivit så positivt mottagna. Jag andas ut lite grann över att det var fler än jag som tycker om deras produkter. Nästa vecka fortsätter jag att lägga in nyheter från dem.



Sitter här mätt och belåten efter årets första rabarberpaj. Äntligen går vi nu in i frukt- och bärsäsongen och rabarbern är en riktigt fin inledning. Och fastän vi inte längre har 20 grader varmt så njuter vi ändå utav det fina vädret. All nyutslagna träd är så vackert limegröna och nu börjar små små blomknoppar i äppelträden komma. Underbara våren, du är så vacker!

Nu ska jag fortsätta att ha helg och allt vad det innebär... 

4 kommentarer:

  1. Hej kära du,

    Nu är vi tillbaka... och jag har lagt en tuff jobbvecka bakom mig. Så nu kan jag slappna av och läsa lite favoritbloggar. :)

    Visst är det härligt med säsongen nu? Alla underbara frukter och grönsaker vi har att se fram emot. Lovely!

    Ha en fin lördagskväll
    Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  2. Det blir rabarberpaj hos oss imorgon. Tog hem goda smultronrabarber från min svägerskas koloni idag. Söta och goda.
    Jag tror att det blir en liten beställning av papperspress imorgon. Vet att mannen gillar dom skarp!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt att ni har skir grönska, här har rabarbern det tufft att hitta upp genom snön, så här får vi nöja oss med den frysta. Ska faktistk ta å se vad som finns kvar i bärväg i frysen. Tror att vi ska ha gott om blåbär, så kanske blir det blåbärspaj här... Massor med kramar <3

    SvaraRadera
  4. Hej, hej!!

    Ville bara titta in och säga hej... :-)

    Har ni så där grönt...?? -Här uppe i norr har det precis snöat i massor!! Inga bär eller gröna träd så långt ögat når... Men, men... Våren och sommaren kommer ju hit också snart - bara att hålla ut. :-)

    Ha en super söndag!!!

    Kram
    Angelica

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails