lördag 19 maj 2012

Stora Holms Säteri


Idag åkte vi till Stora Holms Säteri för att äta lunch och få ett avbrott från allt jobb. Det var faktiskt vårt första besök där, trots att vi bor så nära, men absolut inte vårt sista. En riktig liten guldpärla som är väl värd ett besök om man är i Göteborgs-trakten. 


Jag njuter så utav sådana här miljöer. Tänk om man någon gång skulle få ha något liknande, vilken dröm!!! 



En liten bondgård för barn låg strategiskt placerad bredvid uteserveringen. Härligt med "stora" barn så att man kan få äta i lugn och ro!



Väl hemma var det dags för Kungälvs Cruising. Varje år samma sak och nu tycker jag faktiskt att det är ett ganska roligt vårtecken. Sonen älskar dessa raggarbilar och dottern tycker att det är konstigt att vissa sitter på biltaken eller i bakluckorna. Själv förundras jag över alla olika personligheter som sitter i dessa bilar och blir imponerad utav dem som går in för detta så pass mycket att även hår och kläder matchar  deras bilar. 
Det är roligt att titta men själv håller jag mig till vår alldeles vanliga kombi som inte sticker ut varken i färg eller modell!  




1 kommentar:

  1. Så mysigt och fint det ser ut.
    Ha en fin dag!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails