fredag 18 maj 2012

Tidsoptimist

En utav våra magnolior som blommar så fint just nu. Jag älskar verkligen detta träd!


Tidsoptimist var det ja. Jag erkände det redan igår, meningen efter att jag skrivit att jag trodde att vi skulle bli klar med balkongräcket innan söndag. Och visst föll jag dit även denna gång! Vi har renoverat i 7 år nu (samt 4år i vår tidigare bostad) så man kan ju tycka att jag borde lära mig snart. Men inte. 




I mina tidsplaner räknar jag med att både jag och min man jobbar 100% dygnet runt med renoveringen. Och riktigt så går det ju inte till. Att jag kunde glömma alla de andra sakerna; som att vi faktiskt sover på nätterna och att vi har småbarn som faktiskt vill ha uppmärksamhet och kärlek och att vi har ett företag att sköta och som knappast står still bara för att det är långhelg.

Men till eftermiddagen när jag pausade datorn så accepterade jag ändå för mig själv att det absolut inte blir något balkongräcke till på söndag. Men den som väntar på något gott...



Eftermiddagen och kvällen har ägnats utomhus och äntligen har vädret nu vänt till både de soligare och varmare hållet. Tack för det!

Vi skottar grus och finlirar lite med balkongräcket. Sonen leker med kompisar och dottern går och bär på sin Skrollan som tydligen var lite febrig idag. Stackars Skrollan och måtte hon inte smitta ner oss andra! :-)



Såpbubblor hör våren och sommaren till. Dottern trodde att dessa såpbubblor skulle få dockan på bättre humör men inget hjälpte tydligen idag... 



Här har vi då vår halvfärdiga terass på håll. Det ska putsas lite till och läggas golv sedan är det äntligen dags för växter. Det blir rosor framför muren och myrtentry som häck uppe på terassen.
Och uppe till höger skymtar vår balkong som väntar på sitt räcke... Vi längtar så efter att få använda balkongen igen!




I år kör vi på med alla möjliga färger i trädgården. Jag har varit försiktigt tidigare år och mest kört på rosa och vitt men i år är tydligen året då jag fått stort behov av att omge mig med färger. Lite kontrollerat ska det väl förhoppningsvis bli men alla färger ska representeras någonstans i trädgården.




6 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att bli fint när det blir klart. Jag har också varit tidsoptimist men efter en lång sjukskrivning för måna år sen fick jag lära mig att inte ha så lång lista att göra saker. Det är inte så lätt att ändra på ett beteende men det går mycket bättre idag. Och jag njuter mer av varje sak jag gör.
    Ha en fortsatt skön helg. Anita

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig magnolia! Mina har inte slagit ut än, ser ut som att det åtminstone är några ulliga knoppar:)

    Terrassen ser ju ut att bli kanonfin! Jag känner igen den där viljan att bli klar i förtid, när an håller på. Tidsoptimist, javisst!

    Längesen jag kommenterade nu, men jag brukar kika in lite då och då :) Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Så mycket man vill göra, men jag hinner inte med något alls nuförtiden...

    Ta hand om dig!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj vad jag känner igen mig i dig vad gäller renoveringen!!!! Den där inlärningskurvan verkar ibland snarare gå neråt än uppåt... *fniss* Som vanligt har du jättefina foton och magnolian är verkligen UNDERBAR. Önskar att jag kunde ha en också - speciellt när jag tittar på bilden du lagt upp. (-suckar lite drömmande inombords) Men... Med mina s.k "skills" på området får jag nog vara nöjd om ogräset kommer upp!!! ;-)

    Trevlig helg och kram på dig!!

    Angelica

    SvaraRadera
  4. Det brukar ta sin lilla tid när man renoverar eller startar ett projekt. Den som väntra på något gott....:-)

    Magnolia är så vacker när den blommar. Har inte jag någon :-(

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Så mycket vackra blommor.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder och vackra blommor! :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails