onsdag 2 maj 2012

Vardag igen...


Tänk om vi alltid hade det så här. 3 dagars arbetsvecka och 4 dagars helg, visst skulle vi väl kunna stå ut med det?
Det har varit en riktigt fin långhelg som bjöd på sommarvärme. Vilken lycka! Sommarkläder åkte på och barnen tjatade om att få bada. Träden exploderade i grönska och själv fylls jag med sådan glädje varje gång det blir så här. 



Min lilla trädgårdsmästare som mer än gärna hjälper till. Fast det är klart, finns det kompisar i närheten är ju det mycket roligare. Och gräsklippning tjatade han om i en hel dag. När vi väl cyklat iväg och köpt den där bensinen och fått igång gräsklipparen var det bara roligt i några minuter...




Men det är inte bara sonen som varit flitig i helgen. Här har det putsas terrass och vi har fått god hjälp utav min familj så nu är det inte så mycket kvar. Jag är så tacksam för all hjälp och så glad över att vår efterlängtade terrass snart är färdig. Behöver jag säga att jag längtar tills vi planterar rosor och häck?




Och kalasfirande har vi också hunnit med. Helgen fylldes med både barnkalas och vuxenkalas. Själv blev jag uppvaktad på Valborg med frukost på sängen. En fin tradition som hör födelsedagar till i den här familjen.


Så nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång med vardagen igen. Härligt ändå! Jag har jobbat lite under helgen och satt en del igår kväll. Alltid skönt att beta av mail och planera upp kommande veckan i förväg. Och stort tack till min stora kärlek som satt och slet med bokslutet till kl 2 i natt. Du är guld värd!!! 



6 kommentarer:

  1. Ja, visst var det härligt under Valborg?! Grattis i efterskott! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!!
    Återigen så vill jag bara säga åååååååhhhhhhh sååååååååå fiiiiiiiiiina lanternor du har lagt upp i webshopen, men jag ska försöka vara lite mer verbal idag, och säga att de är så fantastiskt vackra att jag bara måste paxar några såna också.... :-) Nu kan jag inte vänta tills du lägger ut resten så att jag kan klicka hem lite fint hem till mig. Och fika sängen är ju det bästa som finns - DET borde man ju både få och ge lite oftare. -Stort grattis i efterskott från mig!!
    // Angelica

    SvaraRadera
  3. Stort grattis på din dag i efterskott! :) Låter som ni har haft underbara dagar.. och jag håller med dig: 3 dagars jobb och 4 dagars helg är helt okej! Jag får också en lyckokänsla den här tiden på året, alltmer för varje år som går, faktiskt. När jag var yngre hade jag lite svårt för våren men inte nu längre, som tur är :) Njut på, snart är det helg igen! Kramar, M

    SvaraRadera
  4. HÄrliga valborgo och så härligt väder, grattis i efterskott, kram

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott kära Jenny! Jag hoppas att du hade en riktigt fin födelsedag och blev firad med pompa och ståt? Och vilket födelsedagsväder sedan! Helt underbart! :)

    Jag instämmer, det är verkligen en underbar tid nu när naturen formligen exploderar i grönt. Sommaren kom till Skåne i förra veckan och som vi har njutit sedan dess. Ljumma sommarkvällar i trädgården - som jag har saknat dem! :)

    Vilken fin liten trädgårdsmästare ni har! Roligt när de vill vara med. Även om det bara är under en kort stund. ;)

    Så spännande med er terass! Med tanke på att vi tycks ha samma smak vad det gäller trädgård Jenny ser jag verkligen fram emot att se er fina terass när det är klart. Och låta mig inspireras. :)

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails