lördag 23 juni 2012

Älskar...




Älskar, älskar inte, älskar...


Jag tar min älskade man i handen och väskan i den andra. Ensamma ska vi nu tillbringa helgen på spa och vila upp oss, bli ompysslande och framför allt bli så där nostalgiska som man bara kan bli över sin första bröllopsdag.

Jag minns vårt bröllop som igår... Pirrig och nyförälskad gick jag fram mot min blivande. Med Medelhavet som en tavla bakom och våra familjer som stöd framför oss lovade vi varandra evig kärlek. En underbar dag som jag aldrig kommer att glömma och som jag är så otroligt glad över att ha fått uppleva.

Så ett år alltså, och hela 17 år sedan vi hade vår första date. Det blev ett biobesök, som det ju så ofta blev i den åldern, och filmen Vendetta minns jag ingenting utav men allt annat minns jag så väl. Alla hans rörelser, hans sätt att äta popcorn och hans sneglande mot mig... Och även om jag redan då tyckte att jag var i himmelriket har kärleken blivit starkare och starkare. Jag har utan tvekan fått min drömprins!


12 kommentarer:

  1. Underbart! Ha en riktigt härlig bröllopsdag:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ha det nu så underbart! :) Hoppas ni haft en fin midsommar.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar läsning, jag fick gåshud över kroppen.
    Hoppas ni får en underbar helg tillsammans och vila upp er riktigt...det kan man behöva ibland

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Vilken kärleksförklaring :-) Underbart att läsa.
    Hoppas ni får en helhärlig helg.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni får en jätte fin helg.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Så fint skrivet Jenny!!!!
    Hoppas ni njuter för fullt just nu av er första bröllopsdag!
    Ni är fina tillsammans:)

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  7. Stort grattis på bröllopsdagen! Hoppas ni har en underbar spa-vistelse. :-) KRAM

    SvaraRadera
  8. Åh vad mysigt Jenny. Så klokt att åka iväg för att vårda kärleken.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra ord!! Precis så där som det ju ska kännas när man hittat rätt.. Ni är lyckligt lottade! Hoppas ni har njutit av spahelgen och varandra och kommer hem ännu kärare (om möjligt ;) ! Kramar, Madeleine

    SvaraRadera
  10. Härligt skrivet! Har förmånen att också ha en älskad man och fira romantiska bröllopsdagar. Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Blir helt tårögd...så fint!!
    Ni två personifierar verkligen orden kärlek och lycka!! <3

    Många kramar Mia

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails