tisdag 5 juni 2012

Är du egen företagare i Göteborgsområdet?



Jag trivs så med mitt liv just nu. Att få driva sitt eget företag har varit min dröm länge och fastän jag snart varit egen företagare i 3 år får jag nypa mig i armen för att inse att detta verkligen är sant. Jag har ju skrivit om det här många gånger tidigare och uppmuntrar alla er som går och drömmer men inte vågar ta steget.
För mig går det alldeles utmärkt att jobba själv men ibland kan jag känna mig aningens ensam. Det är nu, innan sommarsemestern, samt innan julledigheten som det slår till. Min make har en massa roligheter på sitt jobb som grillkvällar och julbord och jag blir påmind om att jag faktiskt gått miste om den delen.

I morse slog tanken mig att jag faktiskt inte behöver gå miste om dessa roligheter. Jag har kontakt med några andra egna företagare häromkring, vi hjälper varandra och stöttar varandra och varför inte även hitta på vår egen sommar- och julfest?  



Det kan vara ett restaurangbesök, en picnic eller en dag/kväll på ett närliggande smultronställe. Äta gott, träffas och utbyta erfarenheter. Om du är egen företagare inom Göteborgsområdet och känner att detta skulle vara roligt är ni välkommen att kontakta mig HÄR
Nu är vi väl ganska fullbokade allesammans inför denna sommar men att starta upp hösten med en träff kanske inte vore så tokigt? 


5 kommentarer:

  1. Men ååååhhh.... vilken bra idé....!!! Nu skulle jag också vilja bo där du bor (Göteborgsområdet alltså) och vara en egen företagare!!! -Tänk så mycket skoj man skulle kunna ha...!!! :-)

    Och har du verkligen beskrivningen på den där mobilen av Millandantes kort?? Då får du såååååååå gärna skicka den till mig. -Vem vet...? Jag kanske slår alla med häpnad med mitt pyssleri..?? *fniss*

    Stor kram

    Angelica

    SvaraRadera
  2. Plötsligt önskar jag att jag vore egen företagare i Göterborgsområdet :-)

    Vilken klok idé Jenny. Att nätverka är oerhört smart av många anledningar.

    Ha en toppenfin dag.

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!

    Vilken fantastisk idé! Och du har ju så rätt, det är helt underbart att vara sin egen (själv kan jag inte ens tänka mig något annat nu) men precis som du säger så kan det bli lite ensamt också. Inte jobbigt ensamt men precis som du säger så behöver man träffa andra emellanåt. Bolla idéer, peppa, inspirera och ha kul tillsammans med andra som delar ens situation. Heja dig Jenny! :)

    Jag önskar att jag bodde i göteborgsområdet får då hade jag hoppat på direkt. Utan tvekan! Ensam är stark men tillsammans är vi oslagbara. :)

    Sköt om dig du fina och kloka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Det låter ju superroligt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails