tisdag 12 juni 2012

Är jag en slarver eller är jag normal?



Jag snubblar in i mitt arbetsrum och svär. Tänk att det alltid ligger saker på golvet... Visserligen får det inte plats på det överfulla arbetsbordet eller på gästsängen i andra sidan utav rummet men att städa efter sig hade ju kunnat vara ett alternativ... 




Det ringer och jag missar samtalet för att jag inte hittar telefonen (har hänt mig 2 gånger idag).

Till slut tar jag mig i kragen och städar och rensar för att sedan lova mig själv att det INTE ska bli så här stökigt igen... Men det är ju ingen engångsföreteelse utan snarare en ond cirkel jag är i, för jag tror att det blir stökigare och stökigare mellan gångerna.



I eftermiddag släpper jag mina vanliga arbetsuppgifter för ett tag och tar tag i papper, kartonger och produkter. Senare i veckan är det dags att ta tag i lagret. Det måste inventeras och städas så att det återigen känns bra att stå där och packa. 

Och vad beror allt detta på? Är jag en slarver eller är det normalt? Snälla säg att ni också skapar kaos runt om er titt som tätt! 
Eller är det ett tecken på att det är mycket nu? Visst, det är riktigt mycket nu då juni har överraskat med en  försäljningsnivå som kan liknas med en bra julhandel. Många paket ska skickas och många leveranser från leverantörer kommer och jag har svårt att hålla jämn takt med allt detta. Men ändå, det kanske inte är rätt taktik att prioritera bort städningen. Jag får hitta på något bra system för det här tror jag...

Men då vet ni var ni har mig idag, sittandes vid arbetsbordet med uppkavlade ärmar för att i första hand ta tag i alla papper. Dom stressar mig mest just nu...


5 kommentarer:

  1. Tror du är ganska så normal..! ;-) Nog kan det stöka igen här också och det brukar bero på två saker; antingen är vädret fantastiskt och jag & maken ger tusan i hur det ser ut inomhus eller så är vi inne i en period med för mycket omkring oss.

    SvaraRadera
  2. Ja, du är inte ensam. Men vet du, ibland när jag storstädar så inser jag att det är precis lika då. Jag hittar ingenting då heller, jag måste nog ha rörigt på vissa ställen.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Du kan vara lugn, du är helt normal! :) Jag behöver ha ordning omkring mig och blir också frustrerad varje gång det blir kaos, men likväl händer det. Försöker städa undan regelbundet och då får man frid ett tag, tills det hopar sig igen nästa gång. Det går i vågor i takt med att man har extra mycket att göra. Det blir nog lite pappersarbete för mig också idag.. :) Kram och lycka till idag!

    SvaraRadera
  4. Hihi, jag tror du är en normal slarver;)
    Ungefär samma här, golvet är ju så stort och bra...;)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails