måndag 11 juni 2012

Att ta sig en drink på arbetstid...



Jo men visst, jag tar mig en drink så här på måndags eftermiddagen, svingar upp fötterna på arbetsbordet och lutar mig tillbaka och ler för mig själv. Jäklar vad bra jag har det!!!


Dagen började sisådär med tusen samtal från påstridiga försäljare (som jag ju har klagat på så många gånger tidigare). Visserligen har de inte någon chans att lura mig då jag från första sekund blir avigt inställd. För många försäljare har ringt för att jag ska orka lyssna och ödsla min arbetstid på dem. Tur att det hela vägdes upp utav fina mail från underbara kunder och väldoftande leverans från Björk & Berries. För så, och lite till, har min arbetsdag fortlöpt idag. Och snabbt har den gått, snabbt som bara den.




Och så har vi ju då den där drinken. Den gjordes för fotograferingens skull och den är givetvis alkoholfri. För hur hade det annars sett ut om jag suttit här mitt på ljusa dagen och groggat. Nej, riktigt så går det inte till här på Hemlängtan

Men drinken var god och jag är så nöjd över att äntligen ha dessa papperssugrör i min webbutik. Jag fick upp ögonen för dem för 1,5 år sedan då jag planerade mitt bröllop och har liksom inte riktigt kunnat släppa dessa ur mina tankar. Så äntligen, och det tack vare Miss Étoile!

2 kommentarer:

  1. Nu måste jag ta mig en titt in i butiken, jag bara älskar dessa sugrör och det är nästan bara bakbutiker som säljer dem. VI har flera olika färger och de är perfekta, passar både vuxenmingel och barnkalas.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!!
    Ja nu var det ett tag sen... Allt bra här! Vi var i Stockholm på lite minisemester några dagar förra veckan tillsammans med en annan familj. Hann med hur mkt som helst, så dagarna var intensiva fast ändå behagliga med ett glas vin till lunchen och en latte i solskenet. :) Ja, du vet! Så nej, den riktiga semestern har inte börjat ännu. Stänger v. 29, 30 och 31 - SKÖNT!

    Oj va jag har missat här inne!! Vår router har gått sönder hemma så det är lite sisådär med surfandet :( Jag skyller på det lite iallafall. Tiden räcker inte heller riktigt till.
    Hoppas allt är bra med er alla!! *kramar om*

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails