fredag 8 juni 2012

Att vara inköpare...


Nytt porslin från Bloomingville. Kommer in i webbutiken i sommar/höst.



Jag har väntat och längtat. Jag har varit rädd för att mina förväntningar skulle byggas upp för mycket och att jag sedan skulle bli besviken. Jag har pratat om det här hemma men ingen verkar bry sig så värst mycket...


Och så idag, äntligen, får jag mig en första kik i Bloomingville's nya katalog och jag fylls av lyckorus. Egentligen är det ju så fånigt, det är ju bara en katalog med en massa produkter. Men jag kan inte låta bli att engagera mig fullt ut i dessa sidor fullproppade med ljuvlig inspiration. Jag kan erkänna och säga att jag berörs känslomässigt när jag får nya kataloger. Det snurrar runt i huvudet och jag inser redan nu att det inte kommer bli lätt att hålla inköpen till en realistisk nivå. Jag vill ha allt!

Jag ringer min kära make med andan i halsen och medan jag får ur mig alla vackra superlativ som jag bara kan så ser jag framför mig hur hans bekymmersveck i pannan växer fram för varje mening. 
Han använder samma ord som min förre chef gjorde då jag steg in på hans kontor efter en inköpsmässa. Varför måste dessa män bara tänka på problemen? Pengar och lagerutrymme, vad är det att tänka på när man kan tänka på allt vackert vi får in och hur vi kan styla våra kort? 

Men ändå, de är ganska bra att ha dom där männen iallafall, det behövs nog en liten stoppkloss som kanske se aningens mer realistiskt på det hela än en naiv inköpare hög av lyckorus...


3 kommentarer:

  1. jag förstår vad du menar, jag går alltid på formex och det händer samma sak med mig och jag har inte änns någon butik :-) jag har enbart handlat in till företaget på olika sätt.
    Hoppas det är bra med dig och att du njuter av sommarens härligaste stund. Här regnar det hahaha så sommaren känns sådär idag.


    Jag har fått en rolig utmaning till bloggen . Utmaningen går ut på att jag ska svara på 11 frågor och sedan ska jag skicka 11 nya frågor vidare till 11 andra bloggare.
    Så här kommer en till dig(kolla in hos mig så har du den där), ett roligt sätt att lära känna varandra lite mer.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Åh Jenny, jag blir lycklig bara av att läsa ditt inlägg! Din lycka och förväntan lyser genom varenda rad och jag blir lika bubbligt glad som du. :) Och Jenny, det är ju den entusiasmen och känslan som är en av hemligheterna med dina framgångar. Du säljer det som du själv älskar, det du brinner för och det är den känslan och kärleken du förmedlar genom dina produktbilder. Så fortsätt du att bli lycklig och entusiastisk när du får kataloger. :)

    Ha en finfin helg vännen!

    Kram Lotta

    Ps. Porslinet på bilden är to die for. Så fint! :)

    SvaraRadera
  3. Ibland kan det vara bra med någon som har en annan syn på saken. Med någon som ser till att man inte drar iväg :-)

    Så kul med många vackra ting. Vilket härligt jobb du har, oj så roligt!

    Ha en toppenfin söndag Jenny.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails