måndag 4 juni 2012

Det här med tidsperspektiv...



Redan ny vecka och dagarna rullar som vanligt på med en väldig fart. Faktum är att tiden går så snabbt så jag, på något konstigt sätt, har lyckats missa två år utav mitt liv. Min man påminde mig i morse om att jag är 34 år och inte 32 år som jag på något förvirrat sätt trodde. Hur kan man missa sin egen ålder?

Nåja, jag riktar istället fokus mot min son som nu endast har två veckor kvar till sin födelsedag. Han längtar och tipsar alla i hans omgivning om att det snart är kalas. Och förutom kalas så vill han visst ha en ny cykel. En cykel med växlar ska det vara, för det har ju kompisarna. Och detta påminner han om varje dag; " Växlar är superduper viktigt, bara så ni vet!". 




Och tjatar storebror om kalas och födelsedag så är ju inte lillasyster sen att haka på. Att hon har 3 månader kvar till sin dag bryr hon sig inte så mycket om, hon planerar för fullt och har redan köpt inbjudningskort. 

Det är ju det här med tidsperspektiv och barn... och när jag tänker efter så undrar jag om jag är så mycket bättre sjäv...

4 kommentarer:

  1. Ja, tänk när man längtade så efter sina kalas - det var tider det! :-)

    SvaraRadera
  2. Hi hi så skönt att höra att fler missar sin ålder, jag stannade också på 32, men så upplyste maken att det var just 34 jag skulle fylla i juli, så detta är nog åldersrelaterad förvirring ;-D KRAM <3

    SvaraRadera
  3. Hehe, här är en till som är tidsförvirrad men i mitt fall är det betydligt värre: Jag tror också att jag är 32 men enligt personnumret är jag åtskilliga år äldre! Mycket mystiskt. 32 kanske är en sån där magisk ålder, vi kvinnor blir liksom inte äldre..? ;) Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Födelsedagar är viktiga och det är klart att man ska vara ute i god tid och planera sin dag. Och man kan ju inte vara nog så övertydlig om man önskar sig en cykel med växlar. ;)

    Här ska det firas 40 i höst. Hur gick det till? Spännande och helt galet på en och samma gång. Men allra mest bara väldigt, väldigt roligt. :)

    Stor kram till dig vännen

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails