tisdag 19 juni 2012

Födelsedag och lagerarbete


De senaste veckorna har det varit nedräkning till just den här dagen. Sonen har längtat och väntat och halv 5 i morse höll han på att spricka av förväntan. Äntligen var födelsedagen här! Lite väl tidigt kan jag tycka men jag minns ju såväl hur det var... 

Så nu har vi en 6-åring i familjen. Han värmer mitt hjärta och fyller mig med stolthet. Genom honom har jag lärt känna mig själv och min man på ett annat sätt. Egenskaper och personligheter analyseras och diskuteras och tack vare min son har jag nu också fått uppleva min man som liten, han är nämligen en liten kopia av pappa (till min stora glädje). 

Och medan jag blir en smula nostalgisk och tänker tillbaka på den mycket speciella dagen för 6 år sedan så cyklar födelsedagsbarnet frenetiskt fram och tillbaka på sin nya cykel. För en cykel med växlar blev det ju givetvis, vi hade liksom inget annat val efter alla dessa veckor med rådjursögon och fjäsk.


Som han själv sa så har han faktiskt inte tjatat om det, bara påmint oss varje dag :-) Och taktiskt nog har han även varit extra hjälpsam på sistone. I helgen hjälpte han mig med alla washitejp-rullarna som det skulle pillas bort plast på. Ett evighetsjobb för en stressad företagare så jag tog tacksamt emot hans hjälp.


Och på tal om arbetssysslor så kämpar jag mig vidare med lagret. Jag har som mål att städa och inventera färdigt innan semestern men det blir tufft med tanke på alla leveranser som trillar in... Nåja, det blir bättre än innan i alla fall och till slut ska jag nog bli färdig.


3 kommentarer:

  1. Så roligt att höra en stolt mammas ord om sin 6-åring, dom är ju inte alltid så lätta att tas med ;) Blir plötsligt så verbala...
    Om jag bodde nära dig skulle jag komma som ett skott och hjälpa dig med lagret - jag älskar att sortera, inventera och ordna! Tur att du har sonen i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Men åh så gärna jag skulle vilja stå och glo på ditt lager en timmer eller två, kanske till och med tre :)

    De små hjärtana, blir mjuk i mitt hjärta när jag läser dina ord... Fint skrivet!

    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Grattis till din fina 6 årig! Så fint skrivet, förstår du är en stolt mamma!
    Ha en bra dag!
    kramar

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails