torsdag 14 juni 2012

Fredag hela veckan lång...

Dagens nyheter i webbutiken


Så ja, äntligen lite nyheter igen. Pappersarbetet är avklarat och jag kan andas ut för ett tag. Så illa är det väl egentligen inte men jämfört med dagens arbete så är det inte någon höjdare.
För idag var det åter dags att höja musiken och kavla upp ärmarna och dra fram lite nyheter. Jag älskar det och skulle med lätthet kunna ägna dygnets alla 24 timmar till denna arbetsuppgift. Nästan i alla fall.




Så till Kapten Röds gungande takt och Hoffmaestro's upptempo fick jag automatiskt fredagsstämning. Det gick ju liksom inte att undvika. Och det är lika bra att klamra sig fast vid denna goa känsla även om jag inte riktigt är inne på rätt veckodag ännu. Just nu känns det bra och varför inte fira fredag hela veckan lång?



Dock kom det nästan en liten tår då jag packade den sista ljuslyktan med fjäril/trollslända. Jag vet, det kanske var en överreaktion, men jag är ju en känslomänniska utav högsta rang...
Över 70 lyktor är sålda på endast ett par veckor och jag kan nog packa dessa i sömnen nu tror jag. Enligt Bloomingville kommer de inte in igen men det har hänt tidigare att utgående varor kommer tillbaka efter någon säsong. 


Nu blir det till att pausa både musik och dator. Barnen ska hämtas och jag ska fixa fredagsmys (för visst var det lika bra att fira när känslan ändå var här?)


3 kommentarer:

  1. Låter son en klok tanke att fira fredag redan på torsdag! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, Jenny! Jag fick ju inspiration från en av dina bilder. :-)

    Vad skönt att pappersarbetet är avklarat, då kan du jobba på i lugn och ro när nästa vecka startar. Kommer du ta ut någon semester i år?
    Jag har semester hela juli, med några få inbokade fotograferingar, men just fotograferingen är ju som semester för mig ändå, hihi!

    Hoppas ni får en trevlig helg, trots att väderprognoserna lovar regn...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt med smultron <3 Här blommar dock endast hägg ännu, så vi ligger lååångt efter. Har sluppit reng och har haft en mysig helg med både marknadsbesök och dop! Härligt! Hoppas ni haft ett fint kalasande <3 KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails