torsdag 7 juni 2012

Idisslande kor och skrikande fiskmåsar...



Vilken dag det har varit idag. Det är massor att göra och det mesta har strulat. Avslutade därför arbetsdagen med en långpromenad för att inte vara som ett åskväder då maken och barnen kom hem. Och det fungerar varje gång: det värsta humöret blir som bortblåst efter en promenad. För vem blir inte glad över denna vackra årstid med blommande ängar, doften av syren, synen av idisslande kor samt ljudet av puttrande båtar som glider fram. Till och med skriket från fiskmåsarna gör mig lycklig!

För varje vecka tänker jag att just den här tiden måste vara den vackraste. Men nu bryr jag mig inte om att utse någon favoritperiod längre utan njuter istället utav varje dag som går. Så ikväll trotsar jag arbetsrummet och sätter mig på balkongen med bärbara i knät. Det är riktigt skönt ute ikväll och dessa sommarkvällar kan man aldrig få för mycket utav.

4 kommentarer:

  1. Fler sommarkvällar åt folket! Ska prova promenixen nästa gång... :)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara instämma Jenny - sommarkvällarna är helt ljuvliga. Långa och ljusa. Det är en underbar tid just nu och jag kan inte låta bli att le även om solen har lyst med sin frånvaro hela dagen.

    Och promenader brukar fungera för det mesta. Ett skönt sätt att rensa huvudet. Själv "umgås" jag lite med mina karaktärer och funderar kring handlingen i min bok då jag promenerar. Perfekt! :)

    Sköt om dig vännen och nju av den stundande helgen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Bra tips med promenad när det blivit för mycket och man känner sig frustrerad. Det hjälper verkligen! Det gäller att ta vara på varje ljuv sommarkväll, jag ska nog också ta med mig lapen ut på balkongen, tack för tipset! Fast först ska jag bli lite bättre från förkylningen :) Ha en jätteskön helg! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Ja, jag håller med, att ta sig ut är en lisa för själen och humöret. Gjorde samma sak igår, tog en runda innan vi satte oss ner och intog middag tillsammans, å då var jag som en sol ;-D Hoppas hålla i löpning/promenader 3ggr i veckan även efter att programmet är slut, men det kommer att bli svårt... Massa kramar och trevlig helg! <3

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails