onsdag 20 juni 2012

Inspiration från Bloomingville



Jag skrev i ett tidigare inlägg om mitt glädjerus över Bloomingville´s nya katalog och här har ni några utav bilderna!
För även om vi nu är fyllda med sommarkänslor och inte riktigt vill tänka på att det kommer en höst efter alla dessa härliga sommarveckor så tror jag nog att ni ändå är mottagliga för dessa bilder. För det är just det som är det fantastiska med denna katalog - den burrar inte ner sig i mörka färger och dyster höststämning utan fortsätter med ett ljus intryck. 
Som bilden ovan till exempel; ljus och härligt rum med vitt som bas och ljusa träslag blandat med några mörkare träslag. En blanda-som-du-vill-trend som känns riktigt befriande!




Här har vi Bloomingville´s eget porslin som jag tror starkt på. Och samma sak gäller här - blanda färger och mönster som du vill. Jag kommer att ta in den här porslinsserien i webbutiken till hösten.



En annan röd tråd genom deras nya katalog är neonfärgerna. Konstigt nog älskar jag det! Från att ha varit helt fast med vitt, grått och svart till att ta steget ut i färgriket och dessutom jätteklivet till neonriket så är detta en ganska stor förändring. Men jag trivs förvånansvärt bra bland alla dessa färger och ni kommer med all säkerhet att få er en och annan neonkick i webbutiken framöver.



Jag har fått många önskemål om att ta in fler artiklar till kontor och arbetsrum. Jag tar tacksamt emot era önskemål och i höst dyker "KONTOR" upp som en ny kategori i webbutiken. Bloomingville har verkligen underlättat inköpen för mig då de har riktigt mycket snyggt i detta område.




Vi har sett många inslag utav blått i vår och till min stora glädje fortsätter det även i höst. Bloomingville har en hel del i denim och givetvis kommer jag haka på även med detta.




Allt är ju bara så snyggt så jag vet inte vart jag ska börja. Pulsen går upp och jag blir så lycklig. Vi har mycket fint att se fram emot framåt hösten!!!




Bilder: Bloomingville

6 kommentarer:

  1. Så mycket snyggt.
    Kopparna underbara.
    Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Åååååhhhhh.... Jättefina bilder....!!! Gillar verkligen den fina lampan på första bilden. Underbar...! :-) Och så upptäcker man nya fina saker/detaljer när man tittar en andra gång. -Snyggelisnygg snyggt!

    Hoppas du/ni får en RIKTIGT FIN Midsommar.

    Kram
    Angelica

    SvaraRadera
  3. Verkligen snyggbilder - allt ser himla fint ut! :-)

    SvaraRadera
  4. Ja jag äääälskar detta sortiment å är övertygad att du kommer att plocka godbitarna! Även här ska mat förberedas, kött skäras och marineras, pilgrimsmusslor tinas, sill läggas in och så köttfärssåsen göras (på barnens begäran) sedan mot stuuuuugan och skogen - så skönt det ska bli! Sköt om dig och en fin midsommarhelg önskar jag er! KRAM

    SvaraRadera
  5. Glad Midsommar
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Oj, vad mycket inspiration! Önskar dig en glad midsommar!
    kramar

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails