söndag 10 juni 2012

Lite nytt i köket



Idag har vi haft regn här. Välbehövligt för trädgården och kanske välbehövligt för en själv. Nu kan jag med gott samvete vara inne hela dagen. För så här års kommer hemmet efter och trädgården prioriteras. Det ser för hemskt ut på sina ställen men idag har jag ägnat hela dagen åt städning och rensning bland kläder och prylar. Så skönt med sådana dagar!


Så medan min kära man har renoverat så har vi andra fixat och grejat här inne. Lillasyster är gärna med men hon hjälper helst inte till. Det är mycket roligare att bara titta på och underhålla mig med en och annan sång och dans. Dessutom har hon en massa dockor som måste skötas. Nallen har lärt sig att göra kullerbytta idag, Skrollan har ätit glass och tygdockan har lärt sig att prata. Det har varit fullt upp med andra ord :-)


Mitt bland all dockpassning passade vi på att göra om lite i köket också. Grifeltavelväggen har varit tom ett tag så det fick bli lite nytt.




"Lampa" - bambuklocka
EAT - washitejp
Krokbräda - kommer in i butiken inom kort


5 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt skön söndag:)
    Och så snyggt, jag njuter av dina bilder!!

    Tjo hopp, nu tar jag en ledig söndagkväll...:):)

    Kram du goa

    SvaraRadera
  2. Fint ni har det!

    Här har vi haft fint väder idag efter mycket regn, så vi har passat på att vara ute hela dagen och jobbat i trädgård. Äntligen lite (med betoning på lite!) ordning där med:)

    Ha en bra vecka!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  3. Härligt - och jag håller med; så länge det är fint väder faller hemmet samman..! :-) Jättefin lampa! :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det skönt med sådana dagar! Då hinner man få lite gjort. Fast jag har knappt orkat göra något alls denna helg p.g.a. sega förkylningen. Snyggt på griffeltavelväggen! Ha en fin ny vecka! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder du bjuder på både dessa och drink bilderna är ljuvliga, sådana man vill se på i fina magasin!!! Du borde utöka hemlängtans sortiment med att sälja dina fotografier och/eller styla miljöer och fotografera och sälja som reportage! Önskar dig en fin dag <3 KRAM från en som har haft bloggsemester ett par dagar...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails