onsdag 6 juni 2012

Nedräkning till semester...


Röd dag mitt i veckan och jag blir helt förvirrad på veckodagarna. Dock klagar jag inte över vårens generositet på lediga dagar utan försöker koppla bort jobbet så gott det går.

Idag åkte vi till min systers familj för en heldag med renovering, bakning, lek och grillning. En härlig dag som fick mig att varva ner en aning och försmaken av sommar och semester bet sig fast. Jag vill inte släppa taget om denna underbara känsla utan påbörjar nu min nedräkning till semestern. 3 veckor och 2 dagar kvar. Sedan stänger vi av väckarklockan, släpper våra vardagsrutiner och njuter utav livet så där extra som man ju brukar göra på sommaren. 

Poolen lockar till lek. Men det var aningens kallt för ett dopp idag...

Vårt mål för denna semester är att slappna av så mycket vi bara kan. Visserligen har vi en hel del att göra och några deadlines till augusti MEN vi tänker fly hemmet då och då för att vila. Det är nämligen så vi fungerar, vi kan omöjligt ta det lugnt här hemma varken från företaget eller renovering. 
Så, 3 veckor och 2 dagar var det ja. Sedan skriker vi det traditionsenliga semester-ropet och skålar semestern välkommen!


Kul att det var en del som var intresserade utav en företagar-träff. Tack för mail och intresse! Jättekul om vi blir ännu fler, så kontakta mig gärna HÄR.


1 kommentar:

  1. Ja, även här råder en nedräkning till lata barfotadagar i stugan utan måsten och krav. Längtar så. Men dagen i dag gav lite vila och nya krafter så nu fixar man iaf de återstående av veckan ;-D KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails