lördag 2 juni 2012

Trädgårdsinspiration och spring i benen...


Dagen har ägnats på Botaniska trädgården och Slottsskogen. Det visade sig bli en underbar dag med mycket inspiration, lek och skratt. 

Här har vi lillasyster som springer omkring i idegranslabyrinten i Slottsskogen. Hennes  bästa lek är kurragömma och vilket ställe är inte bättre än en labyrint till denna lek?


Pappa är "hittad" och sonen fortsätter att leta efter lillasyster. 


Vackra små byggnader och imponerande rabatter. Botaniska har ju en hel del att bjuda på och vi hann nog bara med en bråkdel idag. Det får bli ett till besök lite senare. Kanske i höst, för jag behöver verkligen inspiration på fina höstrabatter.


Om man tycker om rhododendron är Botaniska trädgården ett måste just nu. Överallt fanns hav utav blommande buskar. Alla vackra på sitt sätt!


Pionerna slår snart ut och hur vackra än rhododendron är så slår de inte pionerna. Jag är så glad att jag fick några pioner i min brudbukett för de är så sagolikt vackra. 
Den här varianten är nog riktigt fin ihop med våra ljusrosa pioner som vi har hemma i trädgården.




Till slut nådde vi lekplatsen och barnen fick springa av sig lite. Visserligen har de gått hela dagen men barnens energi tycks ju aldrig ta slut. 
Jag och maken, som inte har lika mycket spring i benen, passade på att veckla ut filten och prata ihop oss lite. Det finns ju en nackdel att se så här mycket fint, man vill ha allt och göra allt på en gång! Nu är ju inte våran trädgård i storlek till Botaniska och tur är väl kanske det.
Men tre favoriter tar vi nog efter i våran trädgård; den vinröda bondpionen, den vita buskrosen samt det lilla lusthuset. 



Tyvärr fick jag inte med varken rosen eller lusthuset på bild. Men vad som däremot fastnade på bild när sonen knäppte loss var ju dessa två trötta föräldrar. Vi ligger där som lite skit på linsen nere i högra hörnet men sonen är helnöjd med kortet. Han gillar det här med att fota så vi får se, jag kanske får hjälp med produktfotograferingen i framtiden ;-)

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder!! Och vilken underbar dag ni har haft där på västkusten! Vi har haft halv storm, gråtunga skyar och k-k-kallt här på östsidan idag. Fortsatt fin helg! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Så ljuvliga bilder, tack för att du bjuder på dem! En frusen norrläning uppskattar det ;-D särskilt bilden på parkbänken, för att inte tala om den fina bilden på dig och maken <3
    Här har vi en slappardag efter gårdagens rensade, gick över förväntan. Men några manicklar hittade jag inte, dem hade jag nog redan kastat.. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Ser så skönt ut där i gröngräset.
    Skapligt väder men lite kallt.................

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Spring i benen är bra :-)

    Sonen har tagit kort på glada pch lekfulla föräldrar, såklart är han nöjd :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Bilden på dig och din man är den finaste jag sett på länge! UNDERBAR och så söt. :-) Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dag och helt ljuvliga bilder! Bilden på dig och maken är superfin. Den tycker jag att ni ska rama in. Och att det finns en blivande fotograf i familjen råder det ingen tvekan om. :)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails