fredag 6 juli 2012

Badkruka eller badanka?



Tänk att sitta och gunga en hel dag och svinga med benen och känna vinden i håret. Eller ägna en hel eftermiddag åt vattenkrig och skratta så mycket så att man nästan kissar ner sig. Jag gläds åt barnen som upplever allt detta just nu och minns själv så väl hur det var. Kan inte riktigt låta bli att vara en smula nostalgisk. Allt var så kravlöst och enkelt som barn. Och inte minst avundas jag den totala lyckan för alla små enkla saker. 




Exempelvis den lyckan som strålade om barnen då vi föreslog att vi skulle åka till fästningen och äta glass. Allt är fantastiskt i deras värld och turen runt fästningen är som ett stort äventyr. Givetvis ska vi även gå ut på varenda brygga och titta på varenda båt. Killarna imponeras och utser träbåtarna som favoriter medan jag själv drömmandes tittar på de gamla trävillorna på andra sidan älven. Framtidsdrömmarna staplas på varandra... 


För övrigt är det bara att tacka och ta emot det fina sommarvädret som varit de senaste dagarna och firar det med kvällsdopp. Jag borde dock inte räkna in mig till badsällskapet då jag, mot min vilja, måste erkänna att jag förvandlats till en badkruka. Barnen däremot, är riktiga badankor som min son så sött uttryckte sig. 



Bilder: Hemlängtan (Instagram)

5 kommentarer:

  1. Jag är en otrolig badkruka, doppar inte lilltån om det är under 20 grader i vattnet - och helst ännu varmare! :-D

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt att det äntligen blivit lite sommarväder! Vad mysigt ni verkar ha det! Visst är det underbart att ha tid bara att vara tillsammans och kunna göra saker som att åka iväg och köpa glass och vara ute på äventyr:)

    Jo, vi har en paviljong på altanen, så vi kan delvis sitta under tak.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Åh, visst är det så. Du beskriver det så fint. Mina barndoms somrar kom tillminnes direkt. Kravlösa underbara somrar. Vackert skrivet.

    Sköt om er!
    Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  4. Men visst är det Bohus fästning?! Bor ni i Kungälv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer det! Vi bor i Kungälv.

      Radera

Related Posts with Thumbnails