söndag 1 juli 2012

En riktig pärla



Det finns ett hotell i Grekland, Mykonos, vid namn San Giorgio Mykonos Design Hotel. Med tanke på bilderna ser det ut att vara en riktig pärla och den hamnar utan tvekan på min lista över drömresemål. Hotellet har en hel del inredning från Bloomingville och jag faller som en fura för den här naturliga och enkla stilen.




Och smakar det så kostar det... men att drömma sig bort ett litet slag skadar aldrig. Och jag kan nog tycka att ett sådant här hotell är värt sin peng. Det här går liksom inte att jämföra med ett vanligt charterhotell...






Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ligga i en utav hängmattorna med en god bok och låta tiden försvinna iväg. Ett dopp i poolen när det blir för varmt för att sedan mätta magen med lite grekisk plockmat...





Rummen är givetvis inte sämre dom. Även här har vi en hel del inredning från Bloomingville i form av pallar, hängmattor, lyktor, lampor m.m.







Inredningen är verkligen fantastisk och jag gillar ALLT. Den slitna träpinnen är klockren som gardinstång, kakelgolvet är så dekorativt, de putsade väggar håller ihop hela stilen, sänghimmeln lättar upp det kala och råa och så alla inredningsdetaljer i jordnära färger... det kan inte bli så mycket bättre.




Så vad säger ni? Det är "bara" att börja spara och hoppas att hotellet fortfarande finns kvar när man äntligen fått ihop till sin resekassa :)



7 kommentarer:

  1. Man kan inte säga annat än WOW, vilket ställe! Ser otroligt vilsamt ut, passar liksom inte med någon paraplydrink heller.

    SvaraRadera
  2. Shit vilket ställe så grannt!

    JAG ÄR PÅ!! När åker vi?!!! :D

    Kram kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Tina, vore det inte helt fantastiskt om vi bara packar väskan och åker. Det är vi väl ändå värda!!!

      Kram!!!

      Radera
  3. Vad vore livet utan drömmar :-) Det är gott att drömma sig iväg och finna inspiration i att få göra just så.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  4. Men herregud så fantastiskt!!! Jag föll direkt vid första bilden och sedan blev det bara "värre och värre"/"bättre och bättre"! :) Ibland önskar man att man inte visste om allt vackert och underbart som finns att uppleva i världen eftersom det mesta känns ouppnåeligt, men det här hotellet vore det verkligen värt att spara och gneta till! Och Grekland med dess natur, kultur och mat.. mmmums. Tack för dessa fantastiska bilder! För oss blir det bl.a. en kryssning till Helsingfors, ett par dagar i Stockholm och slutligen en tripp till Gotland i sommar. Ska bli mysigt det också. :) Ha det fint, kram!

    SvaraRadera
  5. Wow vilket hotell!!! Blir jag snuskit rik så ska jag bums boka å åka dit ;-D Dessutom får du mig nyfiken på instagram, kanske måste testa det jag med... Massor av solkramar til ldig, för i dag slipper vi regn, bondepraktikan hade fel! KRAM

    SvaraRadera
  6. -Oj, oj, oj..!!!! -Så otroligt vackert... Hit vill jag också åka!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails