torsdag 12 juli 2012

Häckplantering och linslus



Jösses vad det regnade i natt! Det blev inte många timmars sömn för min del då oron alltid slår till vid sådana här skyfall. Oron kommer automatiskt eftersom det nu under ganska många år har regnat in vid sådana här oväder. Nu är taket fixat och dränering gjord så jag borde kunna sova lika gott som maken min bredvid men är man en orolig själ så är man...
Trots regnet kan jag ändå tacka väderguden att regnet håller sig till nätterna och att vi får ganska bra väder på dagarna. Visserligen inte någon riktig värme men vad ska man göra?

Som ni ser på bilden ovan är nu golvet till terrassen inköpt och nästa vecka tror jag nog att det ligger på sin rätta plats också. Något som däremot redan är på plats är häcken som också ska vara på terrassen.



Det blev idegran till slut (som här står i vattenbad innan planteringen). Alternativen har varit många och även om vår ursprungstanke var att ha buxbom tror jag att det här blir ett bra alternativ.


Grabbarna forslar i jord i odlingsbäddarna. Vill man se glädje hos mina två grabbar så är det bland annat vid sådana här tillfällen. Gräva och plantera är deras grej helt enkelt!


Och mycket mer bilder än så här blev det inte på planteringen idag eftersom min lilla linslus till dotter dansade framför kameran hela tiden. En lortig linslus dessutom som har både jordgubbsfläckar och lera i ansiktet :)



Och så här glad var hon när hon hade låst in storebror i grannens lekstuga... Inte bara en lortig linslus alltså utan även en busig lortig linslus!!!



Bilder: Hemlängtan

5 kommentarer:

  1. Hej Jenny!

    Vad fint det blir! Och roligt att alla är inblandade och jobbar glatt! Ska bli riktigt spännande att se det färdiga resultatet sen! Behöver fixa möbler till vår nya uteplats men vet inte alls vad jag vill ha...en möbeldjungel är vad det är...

    Ha nu fina härliga dagar!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Oj som ni har att göra. Det kommer att bli toppenfint. Linslusar är bra goa att ha omkring sig :-)

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Toppen med så flitiga hjälpredor! Och en busig linslus som livar upp! :) Jag är precis som du en orolig själ som inte kan låta bli att oroa mig.. men hoppas du kan sova och vara lugn med att huset klarar sig mot regnet nu. Vore skönt med lite torr sommarvärme nu! :) Tack snälla för ditt svar om hårtoningen, jag får leta fram en bild på en hårfärg jag vill ha och bege mig till frisören och rådfråga :)
    Ha en fin helg!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Hej rara Jenny....

    NU var det länge sen jag var in här. Känns som en evighet om jag ska vara ärlig... Jag har massor att ta igen och läsa om, men era odlingsbäddar blev jag nyfiken på. -Vill gärna se mer. :-) Hoppas att du/ni har det bra och njuter av sommaren så där "på riktigt"...

    Ha en underbar dag så hörs vi snart igen.

    Kram
    Angelica

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga bilder Jenny! Både på er fina trädgård och ert spännande projekt (inte klokt vad jag är nyfiken på resultatet) och på er söta lilla busiga lortiga linslus. :)

    Här har en grävmaskin grävt ett stort hål i marken i köksträdgården där vi ska gjuta en betongplatta till trädgårdsmöblerna. Tror att det blir bra även om det smärtade att tvingas offra en del av mitt solrosfält för maskinen. ;)

    Kram på dig du fina och lycka till med trädgårdsprojektet

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails