tisdag 10 juli 2012

Plantering av rosor



Kan knappt tro att det är sant men vi är faktiskt inne på slutspurten utav vår terass. Putsningen är färdig och den här veckan kommer häcken som vi beställt. Troligtvis köper vi även stengolvet den här veckan och jag känner mig så ivrig över att få börja piffa lite med möbler och växter. 

I förrgår kom alla rosor ner i jorden och nu har vi 10st ljusrosa rosor som lyser upp som små gräddbakelser framför den råa putsade väggen. Och vi är så nöjda med dessa rosor. Fick tipset från En Matsked grejer för ett år sedan och föll direkt för dem. 




Ska bli skönt att avsluta projektet terass snart så att vi med gott samvete kan påbörja ett nytt projekt :) 
Vi är på jakt efter gammalt tegel som vi ska ha till drivbänkar framför terassen. Men det är mycket svårare än vi förväntat oss. Letar på blocket dagligen men ännu har det inte dykt upp något. Utan tegel blir det inte mycket till drivbänkar...




Jag har fått en del frågor angående webbutiken. Vi har öppet som vanligt under hela sommaren med undantag av ett par dagar i början av augusti. Dock kommer det inte ut lika mycket nyheter under dessa månader. 
Jag får god hjälp utav min kära man så förmiddagarna ägnas åt jobb så att vi båda kan känna oss lediga resten av dagen. Känns härligt att kunna njuta utav sommaren också!



Bilder: Hemlängtan

10 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder du tar!!

    Linda

    SvaraRadera
  2. Vad roligt - och underbart med rosorna! Jag fick just bladlöss på mina - gah! - men tror jag lyckats kämpa bort dem. Tur det, jag älskar rosor och doften som kommer med (om man nu inte har doftlösa förstås, finns ju det med). :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar rosa färg på rosorna! Någon mil ifrån där vi bor finns ett butik som säljer rivningsmaterial. Ibland kan man fynda tegelstenar på ett sånt ställe.
    Lycka till! Anita

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga rosor!! Så fin kontrast mot den ljusgrå väggen. Jag upptäckte precis att jag missat ett av dina fina inlägg där du skrev om hårtoningen; såå fint det blev! Får jag fråga vilken toning du använde? Jag kände så igen mig i din beskrivning av hur feg man är hos frisören och mitt hår skulle verkligen behöva en akut uppfräschning! :)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Åh. Ljuvliga rosor. Nog den vackraste ros jag sett. Mot grå putsad vägg gör de sig såååå vackra.

    Jag drömmer om att plantera rosor. Gärna rosa i kombination med någon vacker gul. :)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Läser ikapp lite! Vad kul att det rullar på med terassen, alltid en sånn härlig känsla när nått man längtat efter går mot sitt slut! Jag har fyllt på trädgården med en Queen of Sweden till idag, tyckte den första behövde lite sällskap :) Tack för cred, gulligt av dig! Jag kommer över på en kopp kaffe imorgon för att inspektera resultatet :) - ibland önskar man att det vore möjligt att kvista över lite till sina bloggvänner, men men, man kan inte få allt...
    Kramkram Cecilia

    SvaraRadera
  7. Oj så vackra rosor, vad är det för sort? Jag är på jakt efter rosor...
    Go och glad sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosorna heter Queen of Sweden. /Jenny

      Radera
  8. Jättefina rosor! Och hela kompositonen av terassen! Spontanköpte en cremevit austinros på vår plantskola som tyvärr ska läggas ner så de hade 50 % rabatt på hela sortimentet och så blev det lite annat smått och gott, ett plommonträd bl.a. Trädgård är roligt när man har tid och lust!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails