fredag 20 juli 2012

Stenplattorna på plats!


Det blir mycket trädgård här på bloggen just nu men det är där vi befinner oss om dagarna då vi är hemma. Huset kommer verkligen i andra hand och får vänta på sin tur senare i höst. 
Nu är i allafall nästan alla plattor på plats på vår terrass och det känns nästan overkligt att ha det så här lyxigt. Vi är vana att halka omkring i lera och gå på ostadigt grus så att äntligen få ett golv efter många års längtan känns skönt!


Den nyplanterade häcken av idegran känns väldig pluttig för tillfället men om ett par år ska den väl förhoppningsvis ha växt till sig.


Nu ska jag passa på att jobba lite vid datorn tills resten av familjen vaknar. Jag vaknade vid halv 5 och kunde inte somna om. Vet inte vad det har varit med mig de senaste veckorna, jag har sovit riktigt dåligt och tröttheten hänger över mig hela tiden. Skönt dock att barnen äntligen har lärt sig att ta sovmorgon!





7 kommentarer:

  1. Så härligt! Förstår att det blir skillnad. Ha en härlig fredag. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir Jenny. Underbara bilder och vilken lycka att slippa lera och grus. Kunna gå ut barfota på den där vackra stenen. :)

    Ha nu en riktigt fin helg och hoppas att sömnen rättar till sig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vackert - det blir så annorlunda intryck med fina plattor!

    SvaraRadera
  4. Åh så fint det blev! Det är nått lite speciellt med att slutföra en dröm.

    Tänkte på dig i morse när jag fot förbi och glimtade din lilla stad :)
    Ha det fint!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Så fint. Oj så härligt det måste vara att få det fint och att slippa leran :-)

    SvaraRadera
  6. Så fint det blir, jag gillar verkligen dina stenar du valt. Mycket snygga.
    Hoppas allt är bra med dig och att du kan njuta av sommaren.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Vill också ha ny stenläggning.... det ser ut att bli jättefint!
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails