måndag 2 juli 2012

Trädgårdsarbete och Instagram



Det är en hel del jobb i trädgården nu. Juni månad bara försvann och det var inte mycket som hände i trädgården just då. Vet inte om det har att göra med att det har varit väldigt mycket jobb i webbutiken under denna tid eller om det har att göra med det kalla vädret som varit.
Hur som helst är det en hel del att ta igen och det är så enormt roligt att plantera och planera. Det har blivit en hel del vändor till plantskolan men det är fortfarande många rabatter som gapar tomt.




Och jag antar att man aldrig kommer att bli färdig med trädgården och växterna. Och det är väl kanske det som är det fina med det hela också. Det ger verkligen lycka att hela tiden få "möblera om" utomhus och förändra utseendet. Min stora svaghet är att jag kan väldigt lite om de olika växterna  men jag provar mig fram istället. Någon gång ska de få sin rätta plats!



Bilderna är från min Instagram som jag äntligen kommit igång med. Jag laddade hem denna app för en tid sedan men gjorde sedan inte mer med det. Men så fick jag en spark där bak av en mycket kär bloggvän och så var jag igång.
Känner mig fortfarande som nybörjare men är redan fast! Nu förstår jag verkligen varför denna app är så otroligt populär och ombloggad. Så enkelt och smidigt!

Så gissningsvis kommer bloggen att innehålla en hel del bilder från Instagram under de kommande veckorna då jag ska försöka att minska ner på arbetet så mycket som möjligt. Det är ju trots allt semester!

7 kommentarer:

  1. Samma här, med trädgårdsarbetet menar jag! Det var mycket som blev tungt och hängigt av allt regn och det blåsiga vädret och mycket som har växt lite för mycket och behöver gallras. Lyllos dig som redan har semester, jag segar mig igenom sista veckan och det går låååångsamt!
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera
  2. Vad fina bilder med Instagram! Jag har också laddat ner appen men inte kommit igång att testa än. Ska nog prova det i sommar i alla fall, om det är enkelt så är det ju perfekt att ha under semestern. Ta det nu lugnt och njut av ledigheten! :) Kram kram

    SvaraRadera
  3. Instagram är kul! Sitter just nu på semesterort & dricker lite kaffe och läser bloggar - lyckas få lite internetuppkoppling mellan varven..! :-)

    SvaraRadera
  4. Va söt du är! Ja...mina sparkar är inte att leka med! ;) Glad att du finns där åxå! Perfekt för oss som ser bilder överallt! :)

    Har du kollat så ditt pass är giltigt?! ;) Jag har nämligen packat klart!

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  5. Försökte kommentera från iPhonen igår, men se det ville sig inte. Nytt försök: Vad kul att du valde Queen of Sweden! Fuskade med att kupa jord runt min i vintras så i år är den mindre än vanligt, men den blommar fint ändå. Hoppas du blir nöjd och att de ska trivas hos dig!
    Kram Cecilia

    Vill se lite bilder från din trädgård.... :)

    SvaraRadera
  6. Det är väl just det som är det fina med trädgård, att det aldrig blir "färdigt". Ett levande projekt som ständigt förändras. Och just därför är det så viktigt att man ser till att njuta av sin trädgård också. Inte bara ser trädgården som arbete utan även en plats för njutning. Ni har en fantastiskt fin trädgård Jenny och jag hoppas det kommer fler fina bilder. :)

    Jag är hopplöst efter som inte ens har en mobiltelefon med internetuppkoppling. ;) Så jag får njuta av alla fina instagrambilder hos er som har istället. Finfina bilder Jenny! :)

    Sköt om dig vännen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Älskar du - liksom oss - gammal och nött heminredning?! Vi har en nystartad blogg där inläggen är fullkomligt PROPPADE med inspirationsbilder, tips och Gör-det-själv (tutorials)! Vi har också en Till-Salu-kategori med väl utvald och helt unik heminredning!
    ...för de som inte vill missa ett enda inlägg finns vi på Bloglovin! VÄLKOMMEN IN!!!
    Ha en kanondag! KRAM // Lina

    PS. Gillar du tatueringar finns en något äldre blogg smäckfull av tips, målningar, äventyr och Requests! ;) ...funderar du på en tatuering men inte hittat det perfekta motivet? Tveka inte på att höra av dig! ;) http://liinanonstop.blogg.se

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails