tisdag 14 augusti 2012

Formex...



Det känns att det är en speciell vecka. Jag bombaderas utav mail från nya leverantörer samtidigt som jag jagar mina nuvarande leverantörer för leveranser som tar extra lång tid. Och så här är det varje gång vid Formex mässan. Leverantörerna har fullt upp med alla mässor som är i augusti och hinner inte hålla den leveranstiden som de normalt har. Och jag får upp ögonen för en hel del nya leverantörer som kan vara intressant framöver. Jag har en lång lista på jag-önskar-detta-vore-en-Hemlängtan-leverantör och ska väl åtminstone ta in ett par nya varumärken under hösten. 

Men någon Formex mässa blir det inte för min del. Vi ska på bröllop och även om mässan är ofantligt rolig att gå på så vill jag hellre gå på bröllopet. Om ett halvår är det trots allt en ny mässa!




Dock ägnar jag många tankar till de leverantörer jag har och som den här veckan får jobba riktigt hårt. Jag har varit med och byggt upp en mässmonter en gång och det var ingen dans på rosor kan jag lova. I flera dagar jobbade vi 14-timmars pass för att sedan stå på mässan i 4 dagar och bemöta kunder. Dessutom ska allt packas ner sedan också...
Vi är många besökare som klagar över att det är tufft för benen och huvudet att gå på mässa men det är inget för hur utställarna har det.

Är det någon utav er som ska på Formex?


3 kommentarer:

  1. Nix, har alltid varit lite sugen att se det men det har aldrig blivit av. Kan tänka mig att det är fullt ös i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag ska dit och njuta av lite gammalt och lite nytt. Så synd att vi inte ses då. Men slå klackarna i taket istället, det är sååå mycket roligare.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken UUUUUUNDERBAR nyhet, helt i min smak! Och helt rätt prioriterat, formex och mässor blir det många av, men just detta bröllopet går inte i repris. Dessutom har du nog rätt bra koll på vilka leverantörer och produkter du vill ha och som passar in i just Hemlängtans fina sortiment! Önskar dig en toppen dag <3 KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails