onsdag 8 augusti 2012

Rosendals trädgård


Som jag skrev igår så var vi på Rosendals trädgård förra veckan. Med kameran i högsta hugg kände jag mig mer än redo för lite trädgårdsinspiration efter 5 timmar i bil. Och tycker man om blommor så är det en hel del ögongodis och speciellt maffigt blir det ju när det är ett hav utav blommor.


Idén med självplock utav blommor är riktigt bra. Dock var det ingen större idé för oss som hade ytterligare 2 timmar framför oss i bil.


Jag hade gärna haft en allé utav färgglada Dahlior som leder till ett eget växthus. Drömma kan man ju alltid göra...


Dahlia hör för övrigt till en utav mina favoriter. Dock är vi dåliga på att få dem att överleva vintern. 



En riktig karamellrabatt som får mig att tappa andan. Nästa år blir det ännu mer färger i vår trädgård, det är en sak som är säkert!


Ett hav av lavendel och lite vinrankor på det. Här trivdes min man bra. Något bekymrad blir han dock över att vår trädgård inte räcker i storlek till allt som vi drömmer om...


Imorgon blir det mer trädgård. Då visar jag bilder från Wij trädgårdar.


6 kommentarer:

  1. Så vackert det ser ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh Rosendahl..... Älskar't!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Så fint! Dahlior är ju som små skönhetsdrottningar! Jag har också svårt för det där med vinterförvaring och hålla på och greja med upp- och ned. Synd för de är verkligen tjusiga. Jag älskar också färg i massor i trädgården!

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig besökt Rosendahl, men det står på min vill göra lista, särskilt efter dina fina glimtar... Här lyser solen i dag, och jag hoppas den gör det hos dig med då ni ännu är lediga <3 Och ja, jag fortsätter att jobba hemifrån ytterligare ett år, skönt! Massor med kramar <3

    SvaraRadera
  5. Åhhh va härligt det är många år sen jag var där. Låter supermysigt och va trevligt med sjävlplock det skulle jag önska att det fanns här i närheten. Ser fram emot ett litet reportage från Wij.
    Kram

    SvaraRadera
  6. verkligen vackert.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails